szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A férfiakat sokkal jobban izgatja az Apple okosórája, mint a nőket, Amerikán kívül pedig a legtöbben Indiából és Brazíliából érdeklődnek a termék iránt. Mindez annak is érdekes, akit az Apple Watch egyáltalán nem érdekel: az adatokkal jól bemutatható, hogy a Facebookból mennyi sok érdekes – és a hirdetők számára hasznos – adatot lehet kinyerni.

Péntektől már előrendelhető az Apple Watch, ami a Reuters felmérése szerint kudarcra van ítélve. Hogy valóban így lesz-e, azt egyelőre még nem tudni, az viszont biztos, hogy a Facebookon egyre több olyan hirdetés jelent meg, amely az eszközhöz tartozó valamilyen kiegészítőt kínál. A Facebooktippek.hu ennek apropóján utána nézett, kiket is érdekel igazán az okosóra.

Apple

Az összesítés alapján a Facebook-felhasználók közül nagyjából 7-8 millió embert érdekel fokozottan az Apple-kütyü, akiknek 63 százaléka férfi, 54 százalékuk független, 74 százalékuk pedig főiskolát végzett. Az országokra lebontott adatokat nézve persze toronymagasan vezet Amerika, meglepő módon viszont India és Brazília következik a sorban. Magyarországon nagyjából 23 ezer embert érdekel az Apple Watch, akik zöme férfi, és bár ők elsősorban az Apple-termékekért rajonganak, 17 százalékuk androidos eszközt használ.

A dologban nem csak az Apple Watch-ra vonatkozó konkrét adatok lényegesek. Sokkal érdekesebb, hogy ezek az adatok a Facebookból mind kinyerhetők. A közösségi oldal a felhasználók által direktben megadott adatok, valamint a mindennapi kattintgatások alapján gyűjti be ezeket az információkat, melyek összesített formáját egy facebookos hirdetési kampány elindítása előtt a cégeknek érdemes szem előtt tartaniuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!