szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nintendo első bemutatkozása a mobiljátékok piacán igencsak ígéretesen indult, azonban most már nem mennek úgy a dolgok, ahogy azt a fejlesztő elképzelte.

Avatarok mögé bújhatott a felhasználó a Nintendo első mobiljátékában, a márciusban bemutatott Miitomo nevű appban. Első pillanatban úgy tűnt, egy játékról van szó, azonban hamar kiderült, hogy egy különleges közösségi hálózat épül, ahol rajzos figurák bőrébe bújva tarthatják a kapcsolatot egymással a játékosok. Minden remekül indult, a Nintendónál dörzsölhették a tenyerüket: az appot a bemutatása utáni ötödik napig több mint egymillióan letöltötték (be is került a top 5 letöltések közé), jelenleg pedig tízmillió fölött áll a letöltések száma, ami nagyon jó jel a nemzetközi piacokon történő megmérettetés előtt.

Nintendo

Közben azonban történt valami, és – ahogy az Engadget fogalmaz – a kváziszociális közösségi tér látszólag szellemvárossá vált. A SurveyMonkey Intelligence blog felmérte, hogyan teljesített a Nintendo appja megjelenése óta, és kijózanító a kép. Összehasonlítva a Miitomót például a Candy Crush-sal, átlagban csak feleannyian játszanak hetente az előbbivel, ami rossz ómen a jövőre nézve. Hetente két és fél millióan veszik elő a Miitomót, ami csak a negyede annak, ahányan letöltötték.

Most a Nintendo térfelén pattog a labda, és érdekes lesz látni, hogyan próbálja/tudja visszacsalogatni az elveszített felhasználókat, mert jelenleg úgy tűnik, a Nintendo név önmagában kevés ehhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!