szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dél-koreai vállalat intelligens háztartási és ipari robotjai beszélgetnek, takarítanak és füvet nyírnak. Az otthoni Hub Robotnak kis minionjai is vannak.

A szokásos termékkategóriák újdonságai mellett robotokkal is előállt az LG a Las Vegasban zajló CES 2017 technológiai szakkiállításon. Az újdonságok közül a legérdekesebb a Hub Robot, amit otthoni használatra szánnak. A robotszabású gép olyan hétköznapi kényelmi funkciókat kínál, mint a zenelejátszás, a riasztások és ébresztések beállítása, emlékeztetők készítése, vagy a friss időjárási és közlekedési információk elmondása. A Hub Robot arra is képes, hogy lefotózza, majd kijelzőjén megmutassa nekünk a hűtőnk tartalmát, vagy például ahhoz kapcsolódó recepteket. Igény esetén az étel elkészítését a robot szóbeli instrukcióival lépésről lépésre végig is kíséri.

Érdekesség, hogy a Hub Robot képes arra, hogy testbeszéd használatával reagáljon, például fejbólintással válaszoljon az egyszerű kérdésekre, illetve mindig „tudatában legyen” a lakásban zajló tevékenységeknek, például ha egy családtag elmegy otthonról, hazaér vagy lefekszik aludni. Beprogramozható arra is, hogy mindenkit máshogy köszöntsön.

LG

Az otthoni “főrobot” minirobotokkal is kiegészíthető, melyeket a ház többi szobájában helyezhetünk el. Ezek a kisméretű robotok, melyeket szintén egy-egy egyszerű vizuális kijelzővel szereltek fel, lényegében a Hub Robot kiterjesztései, melyek számos, a központi egységhez hasonló funkciót képesek ellátni.

A Hub Robotról három fontos dolog sem derült ki a CES-en tartott bemutatón: nem tudni, hogy mikortól lesz kapható, mennyibe fog kerülni, valamint azt sem, hogy magyar nyelvre mikor tanítják meg (ha egyáltalán).

Az LG emellett egyébként egy fűnyíró robotot is bemutatott, ami lényegében egy, már általunk is bemutatott robotfűnyíró, csak kicsit talán “humaniodabb” kinézettel.

Reptéren is robotolnak

A vállalat az otthoni felhasználóknak szánt okosgépek mellett két reptéri újdonságot is bemutatott. Az egyik egy repülőtéri használatra kialakított takarítórobot, a másik pedig egy robot formába öntött reptéri idegenvezető. Az Airport Guide Robot, ami hamarosan a szöuli Incheon Nemzetközi Repülőtéren is szolgálatba áll, egy, az utazókat segítő intelligens információs asszisztens, amely négy nyelven, angolul, kínaiul, japánul és koreaiul válaszol a kérdésekre.

Az utas repülőjegyének egyszerű beszkennelése után a robot pontos információkkal szolgál a beszállási időről és a kapu elhelyezkedéséről, de még az úti cél időjárásáról is. A reptéri robot becsült távolsággal és gyaloglási idővel útirányokat javasol a reptéren belüli célpontokhoz, valamint képes arra, hogy elkísérje az eltévedt vagy késésben lévő utazókat a kapujukhoz vagy más kívánt helyszínre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!