szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szinte garantálható, hogy több hirdetésnek fog örülni és/vagy többnek lesz hatása, ha a YouTube-ot nézi, a videómegosztónál ugyanis bejelentették: még inkább személyre szabják a reklámokat.

A Facebook mellett a YouTube-nál is bejelentették, hogy egyre inkább személyre szabják a hirdetéseket, a videómegosztónál a Director Mix nevet kapta a technológia, amely ezt lehetővé teszi. Egy automatikus rendszerről van szó, amely több körülményt figyelembe véve (a felhasználó helyzete, videónézési szokásai, egy videó szövege, kedvenc alkalmazásai, stb.) személyre szabja, hogy milyen hirdetést lát a néző.

Például: ha valaki Beyoncé “Single Ladies” című slágerének videóklipjét nézi, akkor egy étterem hirdetésének felhívása úgy is kezdődhet, hogy “vacsora egy személyre”. Az ötlet maga nagyon egyszerű: a hirdetők megannyi sablont megadhathatnk (hirdetés szövege, háttere, nyelve, hangalámondása, zenéje, stb.), amelyeket a felhasználóhoz igazítanak, hogy a lehető legnagyobb eséllyel érdekelje őt az adott reklám.

Vagyis egy hirdetésnek akár több ezer variációja is lehet, a mesterséges intelligencia pedig kiadja az adott felhasználónak a vélhetően legszimpatikusabbat. Sőt, mivel a YouTube a Google tulajdonában van, egyéb szolgáltatásaiból is tud tippet adni az automatikus rendszernek.

Például egy utazási ajánlatnál azt is figyelembe veheti egy hirdetés, hogy a netező mire keresett rá a Google Maps térképén. Eddig “csak” a Google keresőjének adatai álltak ilyen formában a hirdetők szolgálatában.

Az is előfordulhat, hogy lát egy rövid hirdetést, majd arra alapozva egyre hosszabb és hosszabb videókkal találkozik ugyanabban a témában, nyomon követve az érdeklődését. Ezzel már kisérleteztek is, az Assasin's Creed játékot kiadó Ubisoft elégedett is volt a statisztikákkal, így több mint kétszer annyian kerestek a játékra, mint az eddigi eszközökkel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Három héten belül eldöntik, mikor lesz az olimpia

Három héten belül eldöntik, mikor lesz az olimpia

New Orleans a pokol kapujában áll

New Orleans a pokol kapujában áll

Egészségügyi befektetéseket, komolyabb gazdasági lépéseket várnak a kormánytól a közgazdászok

Egészségügyi befektetéseket, komolyabb gazdasági lépéseket várnak a kormánytól a közgazdászok