szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Akka Technologies olyan kocepciót dolgozott ki, amelynek köszönhetően nem a repülőtereken, hanem a helyi vasútállomáson lehetne felszállni a járatokra, az utazás nagy része alatt mégis a repülés gyorsaságának előnyeit élvezhetnék az utasok.

Az elmúlt években egyre többször lehetett arról hallani, hogy a Concorde nyugdíjazása után a repülőgépgyártók szeretnének szuperszonikus utasszállító repülőgépeket fejleszteni. Ennek oka, hogy ezzel jelentősen lecsökkenthetnék az utazások idejét, az utasoknak így sokkal kényelmesebb lenne egy-egy út megtétele. Hasonló céllal vezérele fejlesztetta ki a francia Akka Technologies a Link & Fly névre keresztelt tervét, amely a repülés egy új korszakát hozhatná el.

A tavaly novemberi Aerospace Festivalon díjazott elképzelés szerint ugyanis a gép törzsét – vagyis magát az utasteret – le és fel lehetne csatolni a szárnyakra. A modult a leszállás után vagy a felszállás előtt egy síneken közlekedő járműhöz kapcsolnák, így gyakorlatilag vonatként is képes lenne funkcionálni. Az egyelőre csak nagyvonalakban létező terv szerint az utasok a helyi vasútállomáson szállnának be a csőszerű vonatba, ahol a reptérre vezető úton egy retinaszkenner azonosítaná őket biztonsági ellenőrzés gyanánt.

A gépben 162 utas kaphatna helyet, amely legfeljebb 21 ezer kg hasznos terhet tudna magával vinni. A szárny fesztávolságát 49 méterre kalibrálják. A modulban összesen 2200 km-re elegendő üzemanyag kapna helyet. A gép a hangsebesség 0,78 részével tudna repülni nagyjából 12 km-es magasságban.

©

A koncepció mögött álló cég vezetője szerint az ötlet megvalósítása forradalmasítaná a közlekedést. Maurice Ricci a Bloombergnek úgy nyilatkozott, van rá esély, hogy a Boeing felkarolja ötletüket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Blikk: L. Simon feleségének cégei 135 millió forintos uniós támogatást kaptak idén

Blikk: L. Simon feleségének cégei 135 millió forintos uniós támogatást kaptak idén

Étteremmé alakított repülők, sehová sem tartó járatok: így küszködik a légiipar

Étteremmé alakított repülők, sehová sem tartó járatok: így küszködik a légiipar

Koronavírusos lett Marsi Anikó és Osvárt Andrea

Koronavírusos lett Marsi Anikó és Osvárt Andrea