szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Richard Branson nemrég mutatta be azt a prototípust, ami a legendás Concorde után a második, személyszállításra alkalmas szuperszonikus repülőgép lehet.

Idén már 13 éve, hogy végleg kivonták a forgalomból a világ eddigi egyetlen szuperszonikus utasszállító repülőgép-típusát, a Concorde-ot. Bár azóta sem történt előrelépés az ügyben, 2003 óta sokszor felmerült, hogy valamilyen formában ismét ilyen gépeket kellene üzemeltetni a polgári repülésben. A jelek szerint azonban most komoly esély van arra, hogy ismét több ezer km/h-val utazzunk.

A Business Insider beszámolója szerint a napokban Sir Richard Branson – a brit Virgin Atlantic nevű légitársaság többségi tulajdonjogát birtokló Virgin Group alapítója – a napokban mutatta be annak a szuperszonikus utasszállító gépnek a tervét, ami a Concorde méltó utódja lehet.

©

A Baby Boom névre keresztelt XB-1-es gép a valaha készített leggyorsabb polgári repülőgép lehet. A tervek szerint a London–New York távot alapjáraton 3 óra 15 perc alatt teljesítené – a jelenlegi világrekordot 1996 óta a Concordre tartja 2 óra 52 perc 59 másodperccel, de normál körülmények között ennek a duplája sem elég hozzá. Mindezt ráadásul nagyjából megfizethető árra akarják belőni, a repülőjegy a tervek szerint 3100 dollárba (kb. 840 ezer forintba) kerülne.

A gép utazósebessége a hangsebesség 2,2-szerese lenne, ami 2700 km/h-t jelentene. Vagyis 10 százalékkal gyorsabb lehet, mint a Concorde volt, a “hagyományos” utasszállítókhoz képest pedig 2,6-szer lenne nagyobb az utazósebessége. A gépben egyszerre 40 utas kapna helyet.

©

Bár a Virgin mellett az Airbus, a Boeing és a Lockheed Martin is hasonló fejlesztésen dolgozik, a Branson-vállalat előnye, hogy a hatóság már engedélyezte a szükséges technológiát. Branson tervei szerint a prototípusból 2023-ra lehetne szolgálatba állítható modell.

A "Visszatérés a levegőbe" nevű projektet megindító Club Concorde tagjai 2019-ben, ötven évvel a szuperszonikus gép első repülése után akarják megszervezni az újabb Concorde-repülést, s ezt követően a felújított gépet charterútvonalakon üzemeltetnék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Nem tréfál a Mercedes: 70 milliárd eurót költenek villanyautókra

Nem tréfál a Mercedes: 70 milliárd eurót költenek villanyautókra

Seres László: Sorostalanság

Seres László: Sorostalanság

Ököllel, maszk nélkül ütötte a villamosvezetőt

Ököllel, maszk nélkül ütötte a villamosvezetőt