szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rendszer karbantartása miatt órákon át nem működik majd az OTP Bank által üzemeltetett Simple fizetési rendszer. Ez többeknél okozhat kellemetlenségeket, mind a boltokban, benzinkutakon és szórakozóhelyeken, mind az online vásárlásoknál. Az üzemszünet interneten ez azoknak is problémás helyzetet teremthet, akik még csak hallani sem hallottak soha a Simple-ről.

Jobb, ha felkészül a szombat esti kikapcsolódásra és a vasárnap hajnali – online vagy offline – vásárlásokra az, aki bármely magyarországi bank ügyfeleként az OTP Simple alkalmazását használja vásárlásra vagy mobilfizetéshez. A pénzintézet tájékoztatása szerint március 24-én (vasárnap) 00:30 és 05:30 óra között rendszer-karbantartási munkálatok miatt a SimplePay online fizetési rendszer internetes kártyaelfogadási szolgáltatása, valamint a Simple alkalmazás szolgáltatásai időszakosan szünetelni fognak.

Ebből kifolyólag a Simple alkalmazás és a SimplePay szolgáltatásai a jelzett időszakban egyáltalán nem, vagy csak részlegesen lesznek elérhetők. A gyakorlatban ez a következőkkel jár:

  • A Simple alkalmazást arra használhatják bármely hazai bank ügyfelei, hogy segítségével a telefonjukkal tudjanak fizetni a bankkártyájuk helyett. Erre az érintett időszakban nem – vagy csak korlátozottan – lesz lehetőségük.
  • A Simple alkalmazásban mozijegyet, parkolójegyet, taxit, autópályamatricát lehet vásárolni. Erre az érintett időszakban nem – vagy csak korlátozottan – lesz lehetőségük.
  • Egyre több hazai webshop használja a bankkártyás fizetést lebonyolító háttérrendszerként a Simple rendszerét. Ezekben a weshopokban az érintett időszakban a Simple felületén nem – vagy csak korlátozottan – lehet majd fizetni. Ha az adott webáruházban ez az egyetlen módja a kártyás fizetésnek, az azt jelenti, hogy ott akkor nem lehet majd ilyen módon vásárolni.
  • Mivel ez a hajnalban útnak indulókat nehéz helyzetbe hozhatja, így külön felhívjuk rá a figyelmet, hogy tavaly nyár óta a MÁV is a Simple fizetési felületét használja – ami egyébként nagyon praktikus utazás előtt –, így az adott időszakban vonatjegyet sem mindig lehet majd vásárolni az interneten és mobilon a Vonatinfó alkalmazásban.

Az üzemeltetők az esetleges kellemetlenségekért elnézést kérnek. Egyúttal azt javasolják az ügyfeleknek, hogy aki a karbantartás jelzett ideje után is problémákat tapasztal, jelezze azt az ugyfelszolgalat@simple.hu címen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!