szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nevükkel is vállalják véleményüket azok a Boeing-dolgozók, akik szerint súlyos mulasztások történnek a Boeing charlestoni, 787-es Dreamlinereket összeszerelő üzemében.

Nem megfelelően szerelt kábelek, éles fémforgács a repülésirányító rendszer vezetékei közelében, a farokrészt mozgató szerkezet mellett véletlenül ott hagyott létra, a fedélzeten széthagyott csavarok – ilyen helyzetekkel találkoztak azok a volt és jelenlegi amerikai Boeing-alkalmazottak, akik történeteit a The New York Times írta meg. A riport pikantériája, hogy nem név nélküli forrásokról van szó, a munkások és vezető beosztású alkalmazottak névvel nyilatkoztak az amerikai napilapnak.

Az egyik nyilatkozó, John Barnett minőségbiztosítási menedzser arról is beszélt, hogy több minőségi problémás vagy sérült alkatrész, részegység eltűnt, és félő volt, hogy ezeket újra beépítették egy másik repülőgépbe. Állítása szerint a főnökei arra kérték, hogy fejezze be gyorsan a papírmunkát, ne keresse ezeket. A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) vizsgálatai szerint valóban tűntek el ilyesmik – emlékeztet az AIRportal aviatikai szakoldal.

Boeing 787-9 Dreamliner
Boeing

A The New York Times újságírója által látott vállalati teljesítményértékelése szerint egyébként megrótták Barnettet azért, hogy e-mailekben jelezte a minőségi problémákat, inkább szóban kellett volna megtennie.

A Boeing a napilapban megjelent összes állítást cáfolja.

Az amerikai repülőgépgyártó az elmúlt hetekben a 737-es modelljeinek tragikus meghibásodásai miatt szerepelt a címlapokon. A problémát a vizsgálatok jelen állása szerint a szoftverben lévő hiba okozhatta. Az is kiderült, a hatóságok már két éve tudták, hogy nem mindig lehet irányítani a Boeing-gépeket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!