szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új reklámtípussal kísérletezik a YouTube a nagyképernyős megjelenítőkön. A Mastheadnek nevezett hirdetés a – hirdetők számára – prémium kategóriába tartozik, ezért a mérete sem szokványos.

Hivatalos blogjában adta hírül a Google, hogy a YouTube tévékre szánt felületén egy régi/új reklámtípus, a Masthead nevű hirdetés bevezetését tervezi. A videomegosztó saját weboldalán is gyakran alkalmazza ezt a megjelenést, ha partnerei egy fokkal szembetűnőbb helyen szeretnének megjelenni.

A Masthead eddig elkerülte a szolgáltatás tévés verzióját, de a jövőben oda is beköltöztetik: a Google már javában teszteli, így valószínűleg akadt már felhasználó, aki találkozott a jókora reklámcsíkkal. A szpot ugyanis nem a szokványos méretű, annál egy kicsit nagyobb hirdetésre kell gondolni. Íme:

Google

A Google persze igyekszik pozitívan tálalni az újdonságot: a tévés YouTube-appot szerintük eleve sokan használják, illetve elmondásuk szerint az ott megjelenített reklámok sokkal hatékonyabbak, az emberek ugyanis jobban emlékeznek rájuk, mint a tévés változataikra. És persze tegyük hozzá: jobban szem előtt vannak.

A Masthead esetében az jelenthet majd főleg kényelmetlenséget, hogy a reklámot mindenképp át kell görgetniük a felhasználóknak, az őket érdeklő tartalmak ugyanis lejjebb, közvetlenül a hirdetés alá kerülnek. A bevezetés ideje még nem ismert, de úgy tippeljük, sokat biztosan nem kell rá várni.

Ha máskor is tudni szeretne a YouTube változásairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!