szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megmosolyogja a ruházati szakma egy része, hogy az Amazon erősíteni kívánja jelenlétét a luxusmárkák piacán.

A nemrég a kukkoló munkavállalói miatt szégyenkező Amazon meg nem erősített pletykák szerint kilépne a komfortzónájából, és luxusmárkák ruháit kínálná a webáruházában. Az oldal ruházati részlege eddig főleg a tízesével csomagolt, fillérekért kapható pamutzoknikat és -pólókat jelentette a legtöbb ember számára. Úgy tűnik, ezt a kicsit sem hízelgő bélyeget akarja levakarni magáról most a cég. A WWD jelentése alapján a Business Insider írta meg, hogy az Amazon egy luxusdivatrészleget tervez indítani webshopjában.

A high-end márkák világába még csak belekóstoló cég már a koncepciót is kitalálta ehhez: az – amúgy a valódi luxusrészlegekre hajazó – "bolt a boltban" konstrukcióval operálna online felületén. Jelenleg 12 márkával dolgoznak, az elképzelés szerint ezek a már meglévő ruházati cégek virtuális boltjaiban bérelnének sarkot maguknak. A luxusrészlegek természetesen bérleti díjat fizetnének, és nagyobb beleszólást engedne nekik az Amazon az üzletrészük kinézetébe és a termékeladásaik ütemezésébe.

Joaquin Villalba, jelenleg a Nextail szoftvercég vezérigazgatója és az Inditex ruhaipari óriás korábbi európai logisztikai vezetője a Business Insidernek úgy kommentálta,

az Amazon vásárlási élménye "túl száraz" a luxusmárkákhoz.

Doug Stephens, a Retail Prophet kiskereskedési tanácsadó oldal alapítója szerint a hamisított termékek elterjedtsége az Amazon webhelyén elrontotta a hírnevét a ruházat terén, de ez attól még ne akadályozza őket a fejlesztésben.

A dolog pikantériája, hogy több, a divatiparban jártas szakértő is enyhén szólva nevetségesnek gondolja ezt a lépést az Amazontól. Főleg annak tükrében, hogy rövid együttműködés után az utcai viselésre szánt gyógypapucsokat gyártó Birkenstock és a Nike is visszavonulót fújt a webáruházból. A sportruházati márka és a kereskedőóriás nem kommentálta a szakítás okát, de a Bloomberg szerint rájátszhatott az a kellemetlen helyzet, hogy az eredeti pipával ellátott cipők mellett továbbra is kaphatóak voltak a hamisított replikák, amit a Nike vélhetően nem nézett túl jó szemmel.

Az Amazon szóvivője nem kommentálja a "pletykákat és a spekulációkat".

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!