hvg.hu

Az OncoGen nem a hagyományos úton indult el a vakcinafejlesztésben. A pontos részletek egyelőre nem világosak, de a kutatók azt mondják, már egy hónap múlva jöhet a klinikai teszt.

Koronavírus-világjárvány
Már egymillió fölött jár a koronavírussal megfertőzöttek számban a világon, mintegy 70 ezren vesztették életüket a betegség miatt, a gazdasági hatások pedig kiszámíthatatlanok. Az eseményeket követni is nehéz, de mi igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat. Tartson velünk, olvassa cikksorozatunkat.

Befejezték a koronavírus elleni oltás szintetizálását, így megkezdné első, embereken végrehajtatott tesztjeit a romániai, főleg rákkutatással foglalkozó OncoGen Kutatóközpont – jelentette be szerdán késő este Virgil Păunescu professzor a román nyelvű G4Media oldalra hivatkozó Erdély Online szerint.

Az OncoGen oltóanyagát nem a klasszikus módon állították elő, mondják, ezért a vakcina nem igényelt állatokon elvégzett kísérleteket.

Az ellenanyagon dolgozó kutatók közölték, az emberi sejteken végzett tesztelés már most is zajlik, ez nagyjából egy hónapig tart. Ha minden rendben megy, az immunrendszer pedig aktiválódik, és antitesteket fejleszt ki, a szert élő emberen is kipróbálja a csapat. A klinikai tesztek során először tíz pácienst vonnának be, a második szakaszban viszont 50–100 önkéntesben gondolkodnak a rákkutatók. A projekt sikeres lebonyolításához 3 millió eurónyi tőkét szeretnének bevonni.

Az OncoGen oltóanyagának tudományos háttere egyelőre nem visszaigazolt, tudományos folyóirat még nem közölt róla tanulmányt. A kutatóközpont eddig csak a jelenleg is zajló kutatások vázlatait befogadó Preprints platformon tette közzé elképzeléseit.

Koronavírus elleni vakcinával Pécsett is kísérleteznek.

Ha értesülni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának tudományos eredményeket is bemutató Facebook-oldalát.

PIN-kódot vezetett be a Netflix