hvg.hu

Ha a feltételezések helyesek, és minden körülmény adott, úgy igen nagy esély van rá, hogy nem vagyunk egyedül – erre jutott legalábbis egy brit kutatás.

Több mint 30 idegen civilizáció élhet a Tejútrendszerben a Nottinghami Egyetem kutatói szerint. A tudósok a potenciálisan lakható bolygók száma alapján becsülték még, hány idegen faj létezhet az univerzumban, akik képesek lehettek az emberéhez hasonló, vagy annál fejlettebb élet kialakítására.

A kutatók arra alapozzák kijelentésüket, hogy a galaxisban rengeteg, jó körülménnyel rendelkező planéta található, így pedig igen nagy a valószínűsége, hogy valamelyiken kialakulhatott egy miénkkel azonos fejlettségű élet. Legutóbb például a Proxima b-ről derült ki, hogy Föld-szerű.

Ha léteznek is azonban fejlett civilizációk, a megtalálásuk nem egyszerű.

Az egyes bolygók közti távolság ugyanis akár 17 ezer fényév is lehet. Ez olyannyira hatalmas messzeséget jelent, hogy a kutatók szerint félő, hogy az egyes fajok (megint csak feltételezve, hogy léteznek ilyenek) soha nem szereznének tudomást a másikról  így pedig mi sem róluk.

[Közzétett három videót a Pentagon, hivatalosan is ufók vannak rajtuk]

Az is probléma, hogy nem igazán tudjuk, hova küldjünk jeleket, amelyeket detektálhatna a másik oldal. Márpedig anélkül nem sok esély van rá, hogy bárkivel is sikerül felvenni a kapcsolatot.

A fenti kutatás eredményeit egy tekintélyes tudományos folyóiratban, a The Astrophysical Journalban közölték.

Egy nap alatt 16 ezer új fertőzöttet találtak Olaszországban