Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Éjjel-nappal kiváló videófelvételeket és fotókat készít a Mio MiVue 795-ös fedélzeti kamera, s ez nem csak akkor hasznos, ha éppen valami baj történik, hanem arra is jó, hogy több emlék maradjon meg az utazások óráiról.
Valószínűleg minden netező látott már olyan – többségében Oroszországból – képsorokat, amelyeken néha a leglehetetlenebb okokból bekövetkezett baleseteket örökítették meg a fedélzeti kamerák. Kis híján mi is mutathatnánk egy hasonló felvételt: éppen Érdre értünk, amikor a város határán lévő egyik körforgalomban nem adta meg az elsőbbséget a harciasan közeledő Volánbusz, amelynek vezetője cserébe legalább erőteljesen dudált.
Hogy végül nem mutathatjuk meg a találkozásról készült képet, annak két fő oka van. Az egyik az, hogy felugrattunk a padkára, így még ki tudtuk kerülni a sárga óriást, a másik pedig az, hogy akkor még nem volt bekapcsolva a tesztelésre kapott Mio MiVue 795-ös.
Ezt követően viszont egyből telepítettük a készüléket. Néhány év alatt a fedélzeti kamerák piacán is nagy változást hozott: a felvevő 150 fokos szögben, 2560x1600 pixeles felbontással rögzíti a forgalmat és a nagy fényérzékenységet biztosító CMOS-technikának köszönhetően nem csak nappal, hanem éjszaka is jó minőségű felvételek készülnek.
A kamera beszerelése és használata egyszerű: a készüléket egy tapadókorong rögzíti, a kamera funkcióit – egyebek mellett a felvételek hosszát és minőségét, a sebességhatár-figyelmeztetéseket, valamint a különféle szolgáltatások bekapcsolását – pedig a jobboldalon található négy gombbal lehet beállítani. A felvétel az indulás után automatikusan indul,
a készüléken van egy narancssárga vészgomb, amelyet megnyomva azonnal rögzülnek az előző 5 másodperc és a következő 15 másodperc eseményei.
A kamerának nincs saját belső memóriája, a készülék 16 gigás, vagy annál nagyobb microSD-kártyával működik.
A felvevőben beépített GPS-modul található, a felvételeken folyamatosan láthatók a sebességgel, az útvonallal, illetve az idővel kapcsolatos adatok. A GPS által megadott sebesség azonban általában csak akkor pontos, ha a jármű egyenletes sebességgel halad, úgy tűnik, mintha az adatok egy-két másodperces késéssel jelennének meg. Mivel a kamera mindig tudja hol van, működik rajta a folyamatosan és ingyenesen frissíthető sebességmérő-adatbank is.
Ugyancsak telepítettek a kamerába sávelhagyásra, illetve a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszert, s opcionális lehetőség a gumiabroncs-nyomást ellenőrző rendszer is. Egy másik opció a hátsó kamera – ezzel 290 fokra nő a látásszög és a kamera párhuzamosan két felvételt készít – s ugyancsak megvásárolható a Smartbox, amely lehetővé teszi, hogy az autó akkumulátorához csatlakoztatva parkolás közben is működjön a kamera. Parkolás közben nem állandó a felvétel, a készülék akkor ébred fel, ha mozgást, illetve lökést érzékel a jármű közvetlen közelében.
A MiVue 795 legfontosabb szolgáltatásait azonban – szerencsére – nem volt alkalmunk kipróbálni: amint a beépített háromtengelyes G-szenzor hirtelen mozgásváltozást – azaz feltételezhetően balesetet – észlel a kamera azonnal elmenti az adatokat egy felülírhatatlan fájlba, így a járművezető bizonyító erővel rögzíti mozgását és cselekedeteit.
+ : egyszerű beüzemelés, használható esti képek, vészgomb. –: nincs beépített memória. |
A kamera által készített videók és fényképek a Mio oldalán letölthető szoftver – MiVue Manager – segítségével könnyen rendszerezhetőek és megoszthatóak, és az asztaligép-verzióban térképen is nyomon követhető a jármű mozgása.
A fedélzeti kamera 45-50 ezer forint körüli áron kapható a boltokban.
A többi tesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja a HVG Tech rovatának facebookos oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Bár Donald Trump amerikai elnök hétfő este bejelentette, hogy megszületett Izrael és Irán között a tűzszüneti megállapodás, az érdekelt felek egyike sem erősítette meg hivatalosan is a fegyvernyugvási alku tényét.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek hétfői tanácsülését követően, ahol Szijjártó Péter az Oroszországgal szembeni következő szankciós csomag vétóját jelentette be, Szlovákiával együtt.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon, ám a projektfinanszírozásra felkészített magyar cége működésének első teljes évéről határidőre nem adott számot.