szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervek szerint a YouTube videósai megjelölhetik majd azokat a termékeket, amelyeket a videóikban láthat a közönség, a felhasználók pedig közvetlenül a platformon vásárolhatják majd meg azokat.

Könnyen lehet, hogy a YouTube hamarosan hasonlítani fog az Amazonra – legalábbis akkor, ha bejön az az új funkció, amelynek teszteléséről a Bloomberg írt először. Ezek szerint a Google arra kéri a videósokat, jelöljék meg azokat a termékeket, amelyeket a videóikban használnak.

A beszámoló szerint ezt az információt a rendszer egyfelől elküldi a Google-nek elemzésre, másfelől pedig összeköti egy olyan szoftverrel, ami segít a felhasználóknak abban, hogy meg tudják vásárolni az adott kütyüt, sminket, ruhát vagy bármi mást.

A YouTube ügyeit ismerő forrás szerint a végső cél az, hogy a platform egy óriási katalógus legyen, ahonnan bárki bármikor vásárolhat. Ennek érdekében a Shopify nevű céggel is közös munkába kezdett a Google, amely segíthet a webshop kiépítésében.

Campaign

A YouTube szóvivője a lapnak megerősítette, egy kis számú alkotói csoporttal valóban megkezdték egy ilyen funkció tesztelését, a videósok pedig maguk dönthetik el, hogy melyik eszközt lehessen megvásárolni a videójukból, és melyiket nem. A technológia egyelőre kísérleti szakaszban van, nem tudni, mikor élesedhet. Az újdonsággal valószínűleg a YouTube Premium ügyfelei találkozhatnak, nemrég ugyanis kiderült, hogy mostantól minden újdonságot csak a fizetős ügyfelek tesztelhetnek le.

Az is kérdés, a YouTube mekkora részesedést kérne a tranzakciókból. A Google a Play áruházban kínált alkalmazások esetében az appon belüli vásárlások után 30 százalékot von le.

The Merkel

A YouTube-videósok jelenleg is árulhatnak – a felhasználói szabályzatot nem sértő – termékeket a csatornájukon. A videó leírásában elhelyeznek egy speciális linket – például az Amazonét –, ami alapján beazonosítható a webshopban, hogy egy adott vásárlás mely videósnak köszönhető. Ebből részesedést kap az alkotó.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!