szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasútvonal 90 százaléka 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik. Az itt közlekedő szerelvények ablakai sem olyanok, mint amik a többiben vannak. Ezekre a magas UV-sugárzás miatt van szükség.

Megnyitották Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését – írta az MTI.

A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni. A közúti közlekedéssel összehasonlítva a Lhasza és Nyingcsi közötti menetidő 5 óráról 3,5 órára csökken az új vasútvonalnak köszönhetően.

Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat, amely Kína minden szárazföldi tartományi szintű régiójában szállít utasokat. A Fuhszing vonatok sebessége elérheti az óránkénti 350 kilométert is. A Fuhszing vonatokat a CNN szerint extra oxigént biztosítani képes rendszerrel szerelték fel, amire azért volt szükség, mert a vasútvonal 90 százaléka 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik. A vonatok ablakai sem hétköznapiak: speciális üvegréteg van bennük, amely ellenáll a régióra jellemző magas UV-sugárzásnak.

A Lhasza-Nyingcsi vasútvonal építését 2015 márciusában kezdték meg. A munkálatokban több mint 130 ezer ember vett részt. A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át – ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75 százalékát, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!