A chiphiány miatt a Toyota is jóval kevesebb autót fog gyártani

A japán vállalat több régióban, köztük Európában is visszább vesz a termelésből.

  • hvg.hu hvg.hu
A chiphiány miatt a Toyota is jóval kevesebb autót fog gyártani

A Toyota eddig szerencsésen elkerülte a világszerte jelentkező chiphiány, valamint a koronavírus-járvány hatásait, szeptembertől viszont ők is fékezni kényszerülnek: a japán gyártó 40 százalékkal csökkenti globális termelését a világ számos piacán, köztük Európában is – írta meg az Automotive.

A portál szerint a Toyota csak szeptemberben 360 ezerrel kevesebb legyártott kocsira számít világszerte. A legrosszabbul Kína és az észak-amerikai régió jár, az itteni üzemek összesen 160 ezerrel kevesebb autót raknak össze, mint egy rendes időszakban. Európában az eddigi hírek szerint mintegy 40 ezres mínusz várható.

Az érintett gyárak közé tartoznak a japán Takaoka és Tsutsumi üzemek, amelyek többek között a RAV4 és Harrier crossovereket, a Corolla és Camry szedánokat, valamint a Prius hibridet gyártják. A taharai üzemben, ahol a Lexus LS, IS, RC, RC, RCF és NX modellek készülnek, szintén visszább vesznek a termelésből.

Az Automotive idézi Jun Nagata kommunikációs igazgatót, aki azt mondta: a Toyota éves tervének elkészítésekor figyelembe vették a kockázati tényezőket, de annak hatása a vártnál hamarabb jelentkezett szerinte.

A hónap elején a rivális Nissan közölte, hogy két hétig nem üzemel a Tennessee állambeli hatalmas gyártócsarnoka, ugyancsak a chiphiány miatt.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.