Nagyon nem mindegy, hogy egy filmhez milyen előzetes készül. Ha jól vágják meg, az a bő másfél perc felkeltheti az ember érdeklődését a mozi iránt, de ha rosszul, eltántoríthatja az embert attól, hogy megnézze az alkotást. Még akkor is, ha a film egyébként zseniális.
Éppen azért, mert hatalmas reklámereje van, az előzetesek az elmúlt évtizedek leforgása alatt óriási változáson mentek keresztül – és könnyen lehet, hogy néhány év múlva még nagyobb változás jön. A skót Edinburgh-i Egyetem kutatói ugyanis egy olyan mesterséges intelligenciát alkottak meg, ami képes egy filmhez előzetest készíteni – írja a The Next Web.
A tudósok által közzétett publikáció szerint a rendszerhez két neurális hálózatot használtak fel, amely így alkalmas arra, hogy lebilincselő, az érzelmeket befolyásoló előzetest készítsen. A fejlesztés során összesen több mint 40, már meglévő filmhez vágattak a robottal új előzetest, és a tesztek azt mutatták, hogy azoknak, akik látták mind a kettőt, többségében jobban tetszett a mesterséges intelligencia által generált rövid videó, mint a gyártó által készített hivatalos.
A projekthez azért kellett két neurális hálót használni, mert az egyik a videó kép- és hangsávját elemezte, míg a másik azt volt hivatott eldönteni, hogy milyen összefüggések vannak az egyes részek köztt, és érzelmileg melyek lehetnek a legérdekesebb pillanatok.
A technológia a szakemberek szerint még finomításra szorul, ám ha beválik, az komoly eszközt adhat a filmgyártók kezébe, hogy még több nézőt vonzzanak be a mozikba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.