szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Komoly kellemetlenségeket okozott hétvégén Nyugat-Európa légi közlekedésében az Eunice. A vihar az amszterdami repülőtéren 120 km/h-s széllökéseket is okozott – de hát leszállni csak le kellett valahogy. Már amikor sikerült.

Már pénteken több százezren nézték élőben a londoni Heathrow repülőtéren landoló gépeket. A fotelből ülve sem mindennapinak látszó produkciókról a Sky News tévécsatorna közölt összeállítást, melyben látható: nem is mindegyik gép pilótái vették elsőre az akadályt, sok esetben biztonságosabbnak látták a landolási procedúra megszakítását jelentő átstartolást.

London másik repteréről is hasonló videók jöttek: Gatwicken megesett, hogy miután egy gépet második próbálkozásra sem sikerült letenni, a légiforgalmi irányítók inkább egy manchesteri kerülő mellett döntöttek.

Viszont Manchesterben sem volt jobb a helyzet, erről az ott készült videós összeállítás tanúskodik. A videó elején, amikor repülőgép még fel sem tűnik a színen, de az már látszik, mennyire megtépázta a repülőteret és környékét a vihar. Ezért aztán ott sem minden landolási kísérlet járt sikerrel. A videón látható felszállások ugyan sikerültek, de a képsorokat elnézve egyik sem lehetett kellemes élmény.

Akárcsak Bristolban.

És hogy Amszterdam Schiphol repülőterén mi volt a helyzet? Nos:

Hova üljünk, hogy túléljük, ha lezuhan a repülő?

A legtöbb légi baleset után megszaporodnak a vacsoraasztal mellett az "Ígérd meg, hogy nem repülsz többet" mondatok, pedig a jövő heti gép útja semmivel sem lesz veszélyesebb attól, mert a múlt heti lezuhant. Sőt. A repüléstechnikai megoldásoknak köszönhetően pedig, ha meg is történne a repülőbaleset, kivételesen nagy esélyünk van arra, hogy semmi bajunk nem lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!