szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Google korábban elzárta a pénzcsapot a Kreml-vezérelt médiaszolgáltatók elől, most pedig egy keményebb lépést is tett Ukrajna inváziója miatt.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A Google – ahogy sok más cég is – már eddig is csatlakozott az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókhoz, elég csak arra gondolni, hogy a YouTube-on elzárta a pénzcsapot az orosz állami média csatornái elől. Most egy újabb lépéssel nehezítette meg a vállalat az oroszok dolgát.

A Reuters beszámolója szerint a techóriás úgy döntött, hogy leállítja a hirdetési helyek értékesítését Oroszországban. A döntés többek között a Google keresőjére és a YouTube-ra is vonatkozik, a lépést pedig a „rendkívüli körülményekre való tekintettel” hozta meg a cég. A döntés átmeneti, így minden valószínűség szerint a háború befejeztével visszatérhetnek az orosz hirdetők a Google-höz.

Átmenetileg nem ad el több hirdetési helyet a Snapchat az oroszoknak

Az orosz-ukrán háború miatt a Snapchat is változtatott az üzleti stratégiáján.

A Google az elmúlt héten már betiltott minden olyan reklámot a platformján, ami a háborús helyzetet akarta kihasználni.

A Twitter korábban felfüggesztette a hirdetések és az ajánlások megjelenítését a platformján Oroszországban és Ukrajnában, hogy így segítse a felhasználók minél gyorsabb és hitelesebb tájékozódását. A Meta szintén lépett, és letiltotta az orosz állami médiát a hirdetések feladásáról a Facebookon. Hasonlóan tett a Microsoft a Russia Today és a Sputnik esetében, a Spotify pedig levette a platformjáról a két, Kreml-vezérelt hírszolgáltató tartalmait.

A The New York Times megjegyzi, a Google nagyon óvatos a döntések meghozatalánál, a cégnek ugyanis több mint 100 alkalmazottja dolgozik Oroszországban. A helyi hatóságok korábban azzal fenyegetőztek, hogy büntetőeljárást indíthatnak ellenük.

A mostani döntés azután született meg, hogy az orosz internetfelügyelet, a Roszkomnadzor azzal vádolta meg a YouTube-ot, hogy az orosz emberek ellen uszít, és hamis politikai információt terjeszt Ukrajnáról. Emiatt az ezzel kapcsolatos hirdetések eltávolítását követelte a szervezet.

Azt nem tudni, hogy Oroszország blokkolja-e a YouTube-ot, ha a cég nem tesz eleget a követeléseinek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!