szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kínos magyarázkodásra kényszerült a Samsung, miután kiderült, hogy egy a túlmelegedés elkerülésére hivatott játékoptimalizáló szolgáltatása számos nem játék jellegű alkalmazás teljesítményét is visszafogja. A vállalat most ígéri, hamarosan érkezik a frissítés, amely orvosolja a problémát.

Fölöttébb kellemetlen dolog derült ki az utóbbi Galaxy S csúcstelefon-családoknál, beleértve a nemrég megjelent Galaxy S22-ket: a Samsung előretelepített játékoptimalizáló szolgáltatása (Game Optimizing Service, GOS) számos alkalmazás teljesítményét visszafogja.

A GOS eredeti célja, hogy a CPU és a GPU teljesítményének optimalizálásával csökkentse az akkumulátor igénybevételét és védjen a túlmelegedés ellen, tulajdonképpen automatikusan korlátozza az eszközök teljesítményét, ha azt észleli, hogy egy játékalkalmazás fut.

Egyértelműen csak játékokról volt szó, azonban időközben kiderült, hogy a GOS számos, nem játék alkalmazás teljesítményét is visszafogja. Koreai felhasználók össze is gyűjtöttek egy 10 ezer alkalmazást tartalmazó listát, amelyben 6800 nem játék app volt – állítólag valamennyi teljesítményét lefojtotta a Samsung a GOS-on keresztül. A listába olyan alkalmazások is bekerültek, mint a YouTube, a Netflix, az Instagram vagy a TikTok, sőt még Samsung appok is, a Samsung Pay vagy a Samsung Pass. Néhány felhasználó már pert is akar indítani a dél-koreai óriásvállalat ellen.

A GOS egyébként nem új alkalmazás (már a Galaxy S8-ban megjelent), azonban a mostani felháborodást az váltotta ki, hogy a One UI 4.0 frissítésével a Samsung lehetetlenné tették, hogy a felhasználók letiltsák az optimalizálást.

A Samsung cáfolta azt az állítást, hogy a GOS a nem játék alkalmazásokba is beavatkozik, ettől függetlenül megoldást ígértek a problémára. „Nagyra értékeljük a termékeinkről kapott visszajelzéseket, és alapos megfontolás után hamarosan szoftverfrissítést tervezünk, hogy a felhasználók irányíthassák a teljesítményt játékalkalmazások futtatása közben" – mondta Kelly Yeo, a Samsung szóvivője a The Verge-nek. Ez a frissítés feltehetően egy kapcsolót hoz majd magával, amellyel a felhasználók eldönthetik, hogy akarják-e, avagy sem azt a bizonyos optimalizálást.

Egyelőre még nem tudni, mikor jelenik meg ez a frissítés, mint ahogy a Samsung arra sem reagált, hogy a népszerű Android benchmark alkalmazások kimaradnak a GOS rendszerből, ami azt jelenti, hogy a telepített szoftverrel rendelkező Samsung telefonok olyan pontszámokat érnek el, amelyek nem felelnek meg a játék közben tapasztalt teljesítménynek.

Éppen ezért a Geekbench úgy döntött, hogy eltávolítja a Galaxy S22, Galaxy S21, Galaxy S20 és Galaxy S10 telefonok benchmark eredményeit. Még nem tudni, hogy a jövőben visszahozzák-e ezeket a pontszámokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!