5 perc alatt nulláról százra lehet tölteni egy villanyautót a NASA új módszerével

A NASA-t gyakran kritizálják, amiért rengeteget költ űrmissziókra és űrtechnológiákra. Sokan közülük viszont nem tudják, hogy e megoldásoknak a Földön is nagy hasznuk lehet.

  • hvg.hu hvg.hu
5 perc alatt nulláról százra lehet tölteni egy villanyautót a NASA új módszerével

Egy kísérleti technológia, amit a NASA talált ki az űrben lévő berendezések hűtésére, arra is alkalmas lehet, hogy drasztikusan, öt percre vagy még kevesebbre csökkentse az elektromos járművek töltési idejét – számoltak be róla a szervezet tudományos munkatársai.

Az újdonságot a Purdue Egyetem csapata dolgozta ki a Flow Boiling and Condensation Experiment (FBCE) nevű projektben. Ennek során kétfázisú folyadékáramlási és hőátadási megoldásokkal kísérleteztek a Nemzetközi Űrállomás (ISS) mikrogravitációs környezetében. A kutatók ezek segítségével egy kábel mentén 2400 amper áramerősséget értek el.

A technológia lényege, hogy egyszerre képes javítani a töltőkábelek hőátadásán, és drámaian növelni az áram mennyiségét. A módszer a számítások és a kísérletek alapján az elektromos autók töltésében is az említett, érzékelhető javulást hozná.

A kutatók szerint külön öröm, hogy a módszer egésze egy olyan technológiának köszönhető, amit eredetileg az űrben építettek és teszteltek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?