szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több száz ultranagy felbontású kamerával figyelik az egyik amerikai autópálya egy szakaszát kutatók, miközben plusz autókat küldenek rá a reggeli csúcsforgalomban.

Az amerikai Vanderbilt Egyetem kutatói nagyszabású kísérletbe kezdenek, hogy kiderüljön, mennyire képes csökkenteni, vagy akár megszüntetni a közlekedési dugókat a mesterséges intelligencia. Az AP beszámolója szerint a szakemberek más oktatási intézményekkel közösen Nashville-ben végzik majd el a munkát.

A szakemberek 100, adaptív sebességtartó automatikával felszerelt autót állítanak csatasorba, amelyek a 24-es számú autópálya (Interstate 24) nagyjából 6,5 kilométeres szakaszán közlekednek majd a reggeli csúcsforgalomban. Az út köré több száz ultranagy felbontású kamerát telepítettek, amelyek segítségével megalkotják majd a digitális modellt. Ez a modell mutatja majd meg, hogy hogyan viselkednek a járművek.

A korábbi kutatások azt mutatták, hogy már az is sokat segít a dugók enyhítésén, ha a járművek egy kis százalékát mesterséges intelligenciával szerelik fel. Mindez nemcsak a közlekedés dinamikája miatt fontos, hanem azért is, mert a probléma kiküszöbölésével az autók is kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, így pedig kisebb terhelést jelentenek a környezet számára.

A kísérlet megmutathatja, hogy a jövőben nagyobb lépétékben is érdemes-e elvégezni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!