Napról napra egyre nagyobb ismertséget szerez magának az OpenAI által fejlesztett ChatGPT, mely mindössze 40 nap alatt 10 millió felhasználót szerzett magának. A mesterséges intelligencia alapú chatbot nem véletlenül lett népszerű: tudását jól szemlélteti, hogy – átlagosan közepes eredményekkel – képes jogi és üzleti vizsgát tenni, és hogy a világ egyik legnagyobb cége, a Microsoft is dollármilliárdokat fektet bele. Így hamarosan a vállalat Bing nevű keresőjében is megjelenhet a szoftver tudása.
Úgy tűnik, a kínai keresőóriás, a Baidu is ez utóbbi területen szeretne versenyre kelni: a Bloomberg szerint ugyanis a vállalat egy ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia bevezetését tervezi, mely a felhasználóknak beszélgetésre hasonlító válaszokat adna a keresések során.
Mindez a vállalat Ernie nevű, több éven keresztül képzett gépi tanulási modelljén alapulna. Az Engadget hozzáfűzte: a Baidu növekedése lassulni látszik a keresések terén, és a kiugrást a ChatGPT-szerű megoldás bevezetésében látják.
A ChatGPT-nek a rendelkezésre álló adatok szerint 40 nap kellett, hogy elérje a napi 10 millió felhasználót. Az Instagramnak ehhez majdnem egy év kellett.
A ChatGPT miatt már a Google-nél megnyomták a pánikgombot, bár még nem tökéletes: az újságírás terén például még van hová fejlődnie, miután egy amerikai lapba írt cikkeinek több mint fele tartalmazott komolyabb hibát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.