szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felhasználói beszámolók szerint úgy repedt be váratlanul néhány Galaxy Z Fold3 hajlítható kijelzője, hogy a mobilt semmilyen külső behatás nem érte. A gyártó a készülék bemutatóján azt ígérte, 200 ezer hajlításig nem lesz vele gond.

Kellemetlen tapasztalatokról számolt be néhány Samsung Galaxy Z Fold3-tulajdonos: a hajlítható kijelzős készülékük elmondásuk szerint bármilyen külső behatás (leejtés, ütődés) nélkül megrepedt középen, azon a ponton, ahol a kijelző hajlik.

A Galaxy Z Fold3 megjelenésekor a Samsung azt ígérte, a készülék az elődjénél lényegesen strapabíróbb, és a Bureau Veritas is hitelesítette, hogy 200 ezer hajlítást gond nélkül elvisel. Ez minden egyes nap napi 200 kinyitással/becsukással számolva is több mint két és fél évet jelent – ennyi idő még akkor sem telhetett el, ha valaki már első napon megvásárolta a 2021 nyarán debütált mobilt.

A problémás esetekről elsők között beszámoló PhoneArena információi szerint a garancián túli javítás igen költséges: a portál egyik érintett olvasója egy szerviztől 800 dolláros ajánlatot kapott. Ez jelenlegi árfolyamon mintegy 285 ezer forintot jelent. (Magyarországon a 2021 elején bevezetett sávos jótállás vonatkozik az annak az évnek nyarán bemutatott mobilra, így aki itthon vásárolta, annál még élnie kell a 3 éves kötelező jótállásnak.)

A jelek szerint a PhoneArenán bemutatott eset nem egyedülálló: egy Reddit-felhasználó, aki elmondása szerint mindvégig nagyon vigyázott az eszközre, 15 hónap után posztolt arról, hogy a telefonjának belső kijelzője megrepedt. Szintén ott, ahol a készülék nyílik és csukódik. Ezt követően, túl a repedésen, a kijelző jobb oldala már az érintésre sem reagál.

Egy másik érintett, szintén a Redditen arról írt, hogy a töltőről levéve, a kijelző szétnyitásakor középen megrepedt a Galaxy Z Fold3 készüléke. Ő elvitte a telefont a Samsunghoz, akik megerősítették, hogy nem érte semmilyen, a felhasználó hibájából eredő sérülés a telefont, így elküldték garanciális javításra – ám a szervizben már találtak egy helyet az eszközön, ahol szerintük ütés érte, így 700 dollárba kerülne a javítás.

Egy repedt kijelzős Samsung Galaxy Z Fold3
Mizderrung / Reddit

A felhasználók már a Twitteren és a Samsung fórumain is panaszkodnak, írja a Digitaltrends, elromló kijelzőkről, sok hibás pixellel, vagy fekete csíkkal a képernyő közepének gyűrődése mentén. Egy Twitter-felhasználó például a következő fotót tette közzé a készülékéről, a Samsung egyik bejegyzésére reagálva:

A Samsung fórumain is találkozni hasonló tapasztalatokkal. A gyártó hivatalos terméktámogatási oldala szerint a képernyőn akkor keletkeznek sötét foltok és hasonló problémák, ha azt nagyobb nyomás éri, mint amit még képes elviselni. A készülékek tulajdonosai azonban állítják, ilyesmi nem érte a mobilokat. A fórumok moderátorai azt javasolják az érintetteknek, hogy vigyék el a Galaxy Z Fold3 okostelefonjukat egy hivatalos Samsung Experience Store-ba.

A Samsung 2019-ben dobta piacra az első összehajtható telefonját, a Foldot, melynek korai példányai szintén produkáltak fura hibákat, de az inkább volt kezdeti gyerekbetegség: mára már nagy számban értékesítenek ilyen készülékeket, így lehet, hogy csak néhány elszigetelt esetről van szó.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!