Már az előrendelések során elkelt az első készlet az Apple kevertvalóság szemüvegéből, annak ellenére, hogy azért még sok a kérdőjel e különleges eszköz körül. Nem teljesen világos még, hogy mi lesz szoftverfronton, ami amúgy meghatározó egy ilyen készülék sikerét illetően. Akár figyelhetnék is kárörvendően a nagy techcégek, hogy mi is lesz a sorsa az Apple nem mindennapi eszközének, azonban – írja a MacRumors – a Metánál ezúttal kifejezetten a sikerért szurkolnak.
A mögöttes ok: úgy véli a legnagyobb közösségi oldal üzemeltetője, hogy az Apple Vision Pro segíthet felrázni a VR, AR, XR szemüvegek piacát, ami viszont hozzásegítheti őket saját VR szemüvegük, a Meta Quest jobb eladásaihoz.
A Facebook még 2021-ben változtatta meg a nevét Metára, utalva egy jövőbeli állapotra, amikor majd a „metaverzumban” a felhasználók felveszik a headsetet, és egy virtuális világban kommunikálnak egymással. Három év és 50 milliárd dollár azonban kevés volt a Meta Quest készülékeinek elterjedéséhez. Jelenleg a cég bevételeinek alig egy százaléka származik ebből, és az a bizonyos metaverzum is nagyrészt homályos koncepció, amely eddig nem igazán birizgálta meg a vásárlók fantáziáját.
Viszont ha valaki (értsd Apple Vision Pro) felkeltené az érdeklődést, akkor abból a Meta is részesülhetne. A Meta alkalmazottai „úgy látják, hogy a Quest és szoftveres ökoszisztémája az Apple elsődleges alternatívájaként jelenhet meg a térben, valahogy úgy, ahogyan az androidos eszközök (kontra iPhone-ok) az okostelefonok világában". A Meta 500 dollár alatti Quest készülékei megfizethetőbb alternatívát kínálnak az Apple csúcskategóriás, 3500 dolláros headsetejéhez képest.
Okostelefonok az iPhone előtt is léteztek, de alig keltették fel valaki érdeklődését. Ikonikus termékééhez hasonló receptet követne az Apple a múlt héten bemutatott Vision Próval. Az okosszemüveg sikerét például az ára, de nem csak az akadályozhatja. Esélylatolgatás.
A Meta abban reménykedik, hogy ha a Vision Pro sikeres, akkor a szoftvergyártók inspirációt kapnak olyan alkalmazások fejlesztésére, amelyek a virtuális térve vonzzák a felhasználókat. Állítólag a Meta vezetőire is hatással volt az Apple térbeli számítástechnikai koncepciója, amely a kevert valóságot hangsúlyozza azáltal, hogy virtuális képeket helyez át a valós környezetre. Az Apple 2023 júniusában mutatta be a Vision Prót, és a Meta azóta „egyre inkább a vegyes valóságra összpontosít" – állítják a WSJ forrásai.
Az Apple oldaláról kicsit más a helyzet. Minden adandó alkalommal elkerülték a Meta digitálisvalóság-látását. Az Apple globális marketingért felelős alelnöke, Greg Joswiak például azt mondta, hogy a „metaverzum” olyan szó, amelyet soha nem fog használni. Tim Cookot is többször emlegetik, aki 2022-ben azt mondta (talán nem is alaptalanul), hogy nem biztos abban, hogy egy átlagember meg tudja mondani, mi is az a metaverzum.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.