szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ritkán hallani olyanról, hogy egy techóriás egy másik sikeréért szorít, különösen, ha konkurens termékük is van. Úgy tűnik, a Meta ez esetben kivétel, ugyanis a saját érdeke is, hogy jó legyen az Apple XR szemüvegének a fogadtatása.

Már az előrendelések során elkelt az első készlet az Apple kevertvalóság szemüvegéből, annak ellenére, hogy azért még sok a kérdőjel e különleges eszköz körül. Nem teljesen világos még, hogy mi lesz szoftverfronton, ami amúgy meghatározó egy ilyen készülék sikerét illetően. Akár figyelhetnék is kárörvendően a nagy techcégek, hogy mi is lesz a sorsa az Apple nem mindennapi eszközének, azonban – írja a MacRumors – a Metánál ezúttal kifejezetten a sikerért szurkolnak.

A mögöttes ok: úgy véli a legnagyobb közösségi oldal üzemeltetője, hogy az Apple Vision Pro segíthet felrázni a VR, AR, XR szemüvegek piacát, ami viszont hozzásegítheti őket saját VR szemüvegük, a Meta Quest jobb eladásaihoz.

A Facebook még 2021-ben változtatta meg a nevét Metára, utalva egy jövőbeli állapotra, amikor majd a „metaverzumban” a felhasználók felveszik a headsetet, és egy virtuális világban kommunikálnak egymással. Három év és 50 milliárd dollár azonban kevés volt a Meta Quest készülékeinek elterjedéséhez. Jelenleg a cég bevételeinek alig egy százaléka származik ebből, és az a bizonyos metaverzum is nagyrészt homályos koncepció, amely eddig nem igazán birizgálta meg a vásárlók fantáziáját.

Viszont ha valaki (értsd Apple Vision Pro) felkeltené az érdeklődést, akkor abból a Meta is részesülhetne. A Meta alkalmazottai „úgy látják, hogy a Quest és szoftveres ökoszisztémája az Apple elsődleges alternatívájaként jelenhet meg a térben, valahogy úgy, ahogyan az androidos eszközök (kontra iPhone-ok) az okostelefonok világában". A Meta 500 dollár alatti Quest készülékei megfizethetőbb alternatívát kínálnak az Apple csúcskategóriás, 3500 dolláros headsetejéhez képest.

Aki emlékszik, hogyan röhögték ki 16 éve az iPhone-t, az nem söpri le azonnal az Apple új szuperszemüvegét

Okostelefonok az iPhone előtt is léteztek, de alig keltették fel valaki érdeklődését. Ikonikus termékééhez hasonló receptet követne az Apple a múlt héten bemutatott Vision Próval. Az okosszemüveg sikerét például az ára, de nem csak az akadályozhatja. Esélylatolgatás.

A Meta abban reménykedik, hogy ha a Vision Pro sikeres, akkor a szoftvergyártók inspirációt kapnak olyan alkalmazások fejlesztésére, amelyek a virtuális térve vonzzák a felhasználókat. Állítólag a Meta vezetőire is hatással volt az Apple térbeli számítástechnikai koncepciója, amely a kevert valóságot hangsúlyozza azáltal, hogy virtuális képeket helyez át a valós környezetre. Az Apple 2023 júniusában mutatta be a Vision Prót, és a Meta azóta „egyre inkább a vegyes valóságra összpontosít" – állítják a WSJ forrásai.

Az Apple oldaláról kicsit más a helyzet. Minden adandó alkalommal elkerülték a Meta digitálisvalóság-látását. Az Apple globális marketingért felelős alelnöke, Greg Joswiak például azt mondta, hogy a „metaverzum” olyan szó, amelyet soha nem fog használni. Tim Cookot is többször emlegetik, aki 2022-ben azt mondta (talán nem is alaptalanul), hogy nem biztos abban, hogy egy átlagember meg tudja mondani, mi is az a metaverzum.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!