A Space.com által felfedezett felvételek tanúsága szerint az 50 méter magas rakéta – a gyorsítórakéta, a Super Heavy nélkül – egy statikus hajtóműteszten esett át, melynek során mind a hat Raptor-hajtóművet begyújtották a Starbase-en, a cég saját gyártási- és tesztbázisán.
Full-duration static fire of all six Raptor engines on Flight 4 Starship pic.twitter.com/HzS4SeaoEV
A statikus hajtóműtesztek során, bár a hajtóműveket egy rövid időre begyújtják, de a rakéta az indítóálláshoz van rögzítve, így nem tud elmozdulni. Gyakori, az indítást megelőző tesztnek minősül, és jelen esetben is a negyedik tesztrepülés előszele.
A harmadik tesztrepülés során számos mérföldkövet elért a Starship: szétvált az első és a második fokozat (igaz, a gyorsítórakéta a visszatérés közben megsemmisült), és az űrhajó maga szuborbitális pályán keringve haladt a Föld körül. Ezalatt a rakodótér ajtajának nyitás-zárás tesztjét is sikerült elvégezni, ám a Raptor-hajtóművek újragyújtása már nem sikerült, és 50 perc körül, a légkörbe belépés közben megsemmisült az űrhajó.
Ahogy nő a Starship által megtett távolság, úgy csökken a repülést követő vizsgálat időtartama – így egyre gyakrabban tesztelheti a rakétát a SpaceX. Legközelebb akár már május elején.
A SpaceX az idei évben hat – vagy több – tesztrepülést tervez, hogy a Starship teljesen újrahasználható és megbízható legyen a jövőbeni Hold- és Mars-küldetések során.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Jeszenszky Géza elfogadja Orbán Viktor meghívását a Karmelitába, mert van mondanivalója a számára. A fiáról azt mondta, úgy sejti, valami vallási és politikai fanatizmus áldozata.