Egy izraeli marketingcég több száz kamu Facebook-fiókját számolta fel a Meta – az izraeli–palesztin háborúról posztoltak
Ezerrel tolta az Izrael-párti propagandát több száz Facebook- és számos Instagram-fiók. A Meta közölte: felszámolta a koordinált kampányt.
hvg.hu
Lefülelte egy izraeli marketingcég hamis Facebook- és Instagram-fiókokkal folytatott befolyásolási kampányát a Meta – írja a cég jelentése nyomán az Engadget.
Összesen 510 Facebook-fiókot, 11 oldalt és 32 Instagram-fiókot fedeztek fel, ezek között hamis, valamint korábban meghackelt fiókok egyaránt voltak. Ezek a fiókok „zsidó hallgatóknak, afrikai amerikaiaknak, valamint aggódó állampolgároknak” adták ki magukat. Posztjaik között Izrael katonai akcióját dicsérték az izraeli–palesztin konfliktus kapcsán, valamint kritizálták például az amerikai egyetemeken zajló, az izraeli hadművelet elleni tiltakozásokat.
A módszerrel kimondottan az Egyesült Államokban és Kanadában élő embereket céloztak, állítja a Meta. Elemzésük alapján a kampány a STOIC nevű, politikai marketinggel és üzleti hírszerzési feladatokkal foglalkozó izraeli céghez köthető.
Kína érdekeit előtérbe helyező kamufiókok ezreit számolta fel a Meta. A fiókok üzemeltetői Facebookon és az Instagramon is terjesztették a propagandát.
A Meta azonban megjegyezte, sikerült még csírájában elfojtani a kampányt, mielőtt még jelentős közönséget építettek volna ki.
Az már csak a hab a tortán, hogy a hamis felhasználók által írt kommentek egy része, úgy tűnt, mesterséges intelligencia segítésével íródott.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.