Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett valaki mással fussanak neki a választásnak – állítja a VSquare.","shortLead":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett...","id":"20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92.jpg","index":0,"item":"f8f6709b-c8b9-42d3-8a88-9684a3b58d39","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","timestamp":"2025. június. 01. 17:54","title":"VSquare: Létezik egy olyan forgatókönyv, hogy ne Orbán legyen a Fidesz miniszterelnök-jelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások nagyot ugrottak, 877 millió forintról 1,3 milliárdra.","shortLead":"Hiába az 5,8 milliárd forint támogatás, 760 millió forint veszteséget hozott össze a Megafon. A személyi kiadások...","id":"20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9583a09c-06f2-4686-b1c2-7a35fe9eada9.jpg","index":0,"item":"34169d18-7878-41e9-9737-f5103410c35a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Nagyon-felment-a-fideszes-propagandaharcosok-zsoldja-megafon-beszamolo","timestamp":"2025. május. 31. 11:50","title":"Nagyon felment a fideszes propagandaharcosok zsoldja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a30cb71-cb4d-4943-a557-61c1b3513cf6","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Oscar Piastri majdnem végig vezetve nyerte meg a Forma–1 Spanyol Nagydíját és növelte tovább az előnyét a világbajnokságban, a verseny leginkább arról maradhat emlékezetes, ahogy Max Verstappennek elborult az agya az utolsó körökben.","shortLead":"Oscar Piastri majdnem végig vezetve nyerte meg a Forma–1 Spanyol Nagydíját és növelte tovább az előnyét...","id":"20250601_forma-1-spanyol-nagydij-piastri-norris-leclerc-verstappen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a30cb71-cb4d-4943-a557-61c1b3513cf6.jpg","index":0,"item":"d05c0bc8-8fe5-431e-ab13-731c37c4042f","keywords":null,"link":"/sport/20250601_forma-1-spanyol-nagydij-piastri-norris-leclerc-verstappen","timestamp":"2025. június. 01. 17:10","title":"Sima McLaren-kettősgyőzelem a Spanyol Nagydíjon, Verstappen egy szabálytalanságával eldobott 14 pontot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1aa19fce-d55d-4db3-bd45-0ca2444e9887","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"35 milliárd forintot vitt el a kormányzati különadó.","shortLead":"35 milliárd forintot vitt el a kormányzati különadó.","id":"20250531_Tovabb-nott-a-SPAR-vesztesege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1aa19fce-d55d-4db3-bd45-0ca2444e9887.jpg","index":0,"item":"3a5a9423-fa14-44f6-b27b-a29073f7f65f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Tovabb-nott-a-SPAR-vesztesege","timestamp":"2025. május. 31. 16:40","title":"Tovább nőtt a Spar vesztesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de305db9-27fc-46ad-9ac6-86e0b8462ad0","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"19 magyar nyelvű sajtótermékről – köztük a HVG-ről – próbálta bebizonyítani a Nézőpont Intézet múlt héten megjelent „kutatása”, hogy ukrán propagandát terjeszt. Sorra vettük a ránk vonatkozó állításokat, amelyek egy koncepciós per vádiratára emlékeztetnek.","shortLead":"19 magyar nyelvű sajtótermékről – köztük a HVG-ről – próbálta bebizonyítani a Nézőpont Intézet múlt héten megjelent...","id":"20250531_hvg-nezopont-hvg-ukran-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de305db9-27fc-46ad-9ac6-86e0b8462ad0.jpg","index":0,"item":"db342fb4-79eb-4c37-aed9-4d26c0bec2e2","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-nezopont-hvg-ukran-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 15:00","title":"Mint egy koncepciós per – megnéztük, mi alapján mondja a Nézőpont, hogy ukrán propagandát terjeszt a HVG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","shortLead":"“Kihalási szintű eseménynek” minősítette a Planetary Society a NASA most részletezett költségvetését.","id":"20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04c3730-ce61-440c-94e3-d06657f5efec.jpg","index":0,"item":"2eec9a06-006a-43dc-a0d2-cf92ced2fb5d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_NASA-koltsegvetes-Donald-Trump-leepites-megszoritas-urkutatas-Mars","timestamp":"2025. május. 31. 16:53","title":"Kiderült, mekkora pusztítást okozhat Trump a NASA-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni a fogyasztásukat – mondja Bart István klímapolitikai szakértő, akinek Napozószékek a Titanicon címmel jelent meg kötete a klímaváltozásról.","shortLead":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni...","id":"20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c.jpg","index":0,"item":"533830ef-09dd-4446-958c-567acc3d76c0","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","timestamp":"2025. június. 01. 08:30","title":"„A magyar kormány klímapolitikájára erős kettest adnék. A bukástól a napenergia felhasználása mentette meg”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bemutatta legújabb repülőgépét és annak új technológiákkal modernizált belső terét az Emirates. A flottához csatlakozó első Airbus A350-900-ast a közeljövőben további hatvanöt gép fogja követni.
Az Emirates egy exkluzív dubaji rendezvényen mutatta be flottája legelső Airbus A350-900 típusú repülőjét. A gépet három utasosztályon összesen 312 ülőhellyel szerelték fel: 32 újgenerációs, ággyá alakítható business class üléssel, 21 prémium turistaosztályú és 259 tágas lábtérrel rendelkező turistaosztályú férőhellyel.
Az A350-es bevezetésével az Emirates új célállomásokkal bővítheti hálózatát, beleértve a közepes méretű repülőtereket is, amelyek nem alkalmasak nagyobb repülőgépek fogadására. Az Emirates A350-es gépei két, egy regionális és egy ultrahosszú távú útvonalakra szánt változatban készülnek. A légitársaság tervei szerint az első menetrend szerinti A350-es járat 2025. január 3-án repül Edinburgh-ba.
Emirates A350
Emirates
A típuson alkalmazott újabb technológiák közé tartozik, hogy az utasok mostantól egyetlen gombnyomással állíthatják be az Egyesült Arab Emírségek nemzeti jelképének számító ghaf fa motívummal díszített elektromos árnyékolókat. Az aerBlade kettős redőnyrendszer a – cikkünk nyitóképén látható – business classon és a prémium turistaosztályon két árnyékolási lehetőséget kínál, míg a turistaosztályon utazók az aerBlade szimpla redőnyrendszert használhatják.
Emirates A350 Economy
Emirates
Az utasok a fedélzeti szórakoztatórendszerhez tartozó érintőképernyőn egyetlen érintéssel hívhatják a légiutas-kísérőket, megtekinthetik a fedélzeti menüt, a világ minden tájáról olvashatnak digitális újságokat és magazinokat, továbbá elérhetnek öt repülőgép-kameranézetet és egy továbbfejlesztett élő térképet, amelyen az utazásukat követhetik nyomon.
Emirates A350 Premium Economy
Emirates
A technológiai újítások részét képezi az ülésekhez tartozó 60 wattos USB-C töltési lehetőség. Akit nem a szám érdekel, hanem a gyakorlati haszon: ezzel nemhogy az okostelefonok többsége tölthető teljes támogatott sebességgel, hanem még a laptopok is gyorsan táplálhatók energiával. Az utasok Bluetooth-kapcsolattal használhatják saját fülhallgatójukat is a fedélzeti rendszer tartalmaihoz.
Egyébként ez, az Emirates Ice névre hallgató fedélzeti szórakoztatórendszere sem utolsó, melyben nagy szerepe van a 4K felbontású, HDR technológiát is támogató képernyőknek. Melynek érintésérzékenysége sem olyan, mint amit az ember a legtöbb repülőn megszokott: az Emirates szerint képernyőik az okostelefonokról megszokottan kényelmes felületet biztosítanak az utasoknak. A légitársaság szerint a gyerekek az új, képi vezérlésű kezelőfelületet élvezhetik, míg a szülők a családbarát beállításokat biztosító, ülésoldali szülői felügyeletet fogják értékelni.
Rá lehet-e bízni a mesterséges intelligenciára a légtér forgalmának irányítását? Mire lehet számítani, ha az adatgazdag iparágakban jellemzően lubickoló technológia beszivárog a fedélzetre és a repterekre? Az első adatok beszédesek – ahogy a korlátozások is.
A többféle aviatikai rendszert is fejlesztő francia Thales-szel és a látássérülteket képviselő civil szervezetekkel együttműködve új felhasználói felületet terveztek az Ice-ra. Ez bevált gyakorlatokat tartalmaz a látássérült utasok számára, beleértve a hangvezérelt navigációs segítséget, a hangalapú metaadat-visszacsatolást, az érintés és a gesztikuláció támogatását, valamint az Ice-on elérhető audionarrációs tartalmak széles választékát.
Watch the assembly of Emirates’ first Airbus A350 aircraft. The aircraft will officially enter commercial service in January when it makes its debut flight to its first destination, Edinburgh, followed by 8 other destinations across the Middle East, West Asia and Europe.
Az A350-est a légiközlekedés történetében elsőként szerelték fel nagy teljesítményű, új generációs antennával, amely teljes mértékben kihasználja a ViaSat Global Xpress (GX) műholdas hálózatát. Ennek eredményeként az utasok minden útvonalon, még az Amerikába tartó járatokon az Északi-sark felett is zavartalanul internetezhetnek. A fedélzeti vezeték nélküli hozzáférési pontok (WAP) továbbfejlesztésével még több utas tud egyszerre csatlakozni, és a jelenlegi átlagos repülőgépes sávszélesség akár tízszeresét is elérhetik. És hogy miért is nem gyakoribb a gyors és szakadásmentes net repülés közben: az Emirates adatai szerint az új rendszer kiépítése repülőgépenként több mint 2 millió dollárba került.