5,5 mm lett, maradhat? Elképesztően vékony lehet az iPhone 17 Air
Már majdnem olyan vékony lehet az Apple új okostelefonja, mint a tavaly bemutatott iPad Pro. Ennek azonban ára lehet.
HVG
Fontos év lehet 2025 az Apple-nél, már ami a mobilokat illeti. Egyrészt minden jel arra utal, hogy jön egy teljesen új iPhone SE, ami már minden tekintetben szakít a több mint 10 éve megjelent iPhone 6 formavilágával. Ennek elsősorban azok örülhetnek, akik nem szeretnének 4-500 000 forintot adni egy iPhone-ért – az SE-k ugyanis mindig is a 200 000 forint körüli ársávban mozogtak, rendszerint kevés kompromisszummal.
A másik idei nagy dobás az iPhone 17 Air lehet, ami egy szupervékony okostelefont takar. A korábbi hírek egy 6,25 mm vastagságú mobilról szóltak, ami már így is rekord lenne – az eddig készült legvékonyabb Apple mobil pont a már említett iPhone 6 volt (6,9 milliméter).
Az Apple-ügyekben rendre jól értesült elemző, Ming-Chi Kuo most arról ír, hogy az iPhone 17 Air az eddigi várakozásoknál is vékonyabb lehet majd: értesülései szerint a legvékonyabb pontján csupán 5,5 milliméter vastag (vagy inkább: vékony) lesz.
Az Apple még 2024 áprilisában ígért javítást egy, az iPhone-ok ébresztőjét érintő problémához. A cég azonban úgy tűnik, nem vette elég komolyan a hibát, mert az még mindig sokaknál jelentkezik – ráadásul különböző formákban.
Ez már majdnem a szupervékony, M4-es iPad Pro terepe: a cég eddigi legvékonyabb táblagépének 11 hüvelykes változata 5,3, míg a nagyobb, 13 hüvelykes variáns 5,1 mm.
Azt ugyanakkor kiemeli a 9to5Mac, hogy ez csak a készülékház legvékonyabb pontjára vonatkozik, tehát a kamera pontján borítékolhatóan jóval vastagabb lesz, mint az a mai mobiloknál megszokott. A vékonyságnak azonban ára lehet: Kuo szerint az iPhone 17 Air a hagyományos, fizikai SIM-kártyákat nem tudja majd fogadni, csak az eSIM-et. Ez egyébként abból a szempontból nem számítana újdonságnak, hogy az Apple Amerikában már évek óta csak így árulja a telefonjait.
Nyaktörő iramú drágulásba kezdett a platina, a múlt héten közel 11 éves csúcsra emelkedett az ára, és a látványos ralinak az elemzők szerint még koránt sincs vége. Az árfolyam sokat köszönhet az elektromos autózás átmeneti megtorpanásának, de még annál is jóval többet a csinosba öltöző kínaiaknak.