A Telekom bevezette a DÁP-ot, az összes ügyfél érintett

A Telekom ügyfelei már a Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás használatával is be tudnak lépni a szolgáltató ügyfélfiókjába.

  • HVG HVG
A Telekom bevezette a DÁP-ot, az összes ügyfél érintett

Június 1-jétől csatlakozhatnak a Digitális Állampolgárság Programhoz a piaci szervezetek. Amelyik szolgáltató összeköti rendszerét a DÁP platformjával, annak ügyfelei a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás segítségével tudnak belépni a szolgáltatók online ügyintézési felületeire, így nem szükséges külön regisztrálniuk vagy egyeztetniük a személyes adataidkat az ügyintézés során.

A Telekom az elsők között közölte: DÁP-kompatibilissé tette a Telekom-fiókba történő belépést.

A szolgáltató felhívja ügyfelei figyelmét, hogy amikor először használnák a DÁP mobilalkalmazás segítségével történő belépést, akkor azt a telekom.hu weboldalon tegyék, ahol egy rövid regisztrációs folyamatot kell elvégezni ahhoz, hogy a későbbiekben már felhasználónevek és jelszó nélkül, DÁP-os azonosítással be tudjanak lépni akár mobiljukról is.

A DÁP-azonosítást követően már nemcsak a szokásos dolgokra nyílik lehetőség, aki így lép be a Telekom-fiókba, az a hitelesített belépést követően személyes adatait is tudja módosítani online, nem kell ezért sem bemennie a szolgáltató egyik üzletébe.

A DIgitális Magyarország Ügynökség tájékoztatása szerint folyamatosan csatlakoznak majd újabb szolgáltatók a programhoz, jelenleg 125 szervezet dolgozik a bevezetésen, pénzügyi, telekommunikációs és közműszolgáltatók is tesztelik az éles rendszert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.