szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Hogy az almás cég sikeres, sőt nagyon sikeres, azt senki sem vitatja.

Hogy az almás cég sikeres, sőt nagyon sikeres, azt senki sem vitatja. E valóban elismerésre méltó pályafutás mögött kemény munka, és jól meghatározható okok húzódnak. Ezek közül gyűjtött össze hatot a Time Techland – ezekből szemeztünk, s alakítottuk át picit, talán mások is okulhatnak belőle.

Akik az Apple termékeit megálmodják, elkészítik, maguk is vennének belőle.

Ha te is akarnál ilyet, érdemes megcsinálni. Valahol itt a lényeg, ez motiválta Steve Jobsot is. Sok cégnél ma még első helyen a technológia áll, s kevéssé foglalkoznak azzal, mit is szeretne a vásárló.

A termékek könnyen használhatók.

Mantraként ismételgetik az Apple-nél: csak az a termék lehet sikeres, amelyiket – bármilyen technológiai bravúr áll is mögötte – könnyű használni. A felhasználók egyre több szolgáltatást szeretnének, azonban nincs kedvük tanulni ehhez, amit kézbe vesznek, azt azonnal használni is szeretnék.

Áttekinthetőség mindenekfelett.

Az Apple kínálata áttekinthető. Az iPhone az iPhone (legfeljebb az újabb modellek vannak), s ugyanez a helyzet az iPaddel is, nincsen 25-féle különböző modell közülük.

Remek ügyfélszolgálat és boltok.

Az Apple boltjai elegánsak, hozzáértő kiszolgálókkal. Az almás cég mindig is törekedett arra, hogy azonnal megoldást kanáljon, ha valakinek problémája lenne termékével.

A cél: jobbá tenni.

Jonathan Ive, az Apple tervezője nemrég kifejtette, cégének célja roppant egyszerű: tervezni és jobbá tenni termékeket. Ha nem tudnak valamit jobban, akkor nem is csinálják meg. Ez a gondolatmenet érhető egyébként tetten az iPodban (nem az Apple találta fel az MP3-as lejátszót), az iPhone-ban és az iPadben is.

Legalább két évvel a konkurensek előtt.

Szóba kerül egy újdonság? Hamar kiderül, az Apple már rég dolgozik rajta. Így van ez a legújabb iPhone-nal is, amit amúgy októberre várnak, de az almás cég állítólag már két éve ellátta kézjegyével, Amin pedig már most dolgoznak gőzerővel, az nagy valószínűség szerint 2014-ben kerül piacra, s egészen új technikai-technológiai megoldások kapnak helyet benne. Ha valami, ez igazi rémálom a konkurensek számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!