szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt években egyre nagyobb teret hódított az IP-alapú telefonálás, azaz a VoIP, amelynek segítségével az...

Az elmúlt években egyre nagyobb teret hódított az IP-alapú telefonálás, azaz a VoIP, amelynek segítségével az internetkapcsolatot használva lehet telefonálni. A technológia nemcsak azért népszerű, mert olcsóbbá teszi a telefonálást, hanem azért is, mert korszerűbbé és rugalmasabban bővíthetővé teszi a telefonrendszereket, miközben lényegében beruházás nélkül is hozzáférhető a vállalkozások számára.

Az IP Connect, az Invitel új IP-alapú megoldása, amelyet elsősorban kisvállalatoknak ajánlanak, nemcsak „asztali” telefonkészüléken, hanem számítógépen, laptopon, sőt okostelefonon is elérhető. Így az internetkapcsolat segítségével akár otthonról vagy egy külső megbeszélés helyszínéről is az IP Connect díjszabásai szerint lehet beszélni. Számítógépen keresztül az Invitel magyar fejlesztőmérnökei által elkészített szoftverével telefonálhatunk. Robotka Tamás egyike az Invitel azon munkatársainak, akik ezen az innovatív megoldáson dolgoztak, ennek apropóján beszélgettünk a szakemberrel.

Milyen jövőt lát az IP alapú telefonálásban?
Bár a VoIP alapjait már 1973-ban lefektették, de korábbi elterjedése csak a nagyvállalatoknál és a bankoknál megtalálható IP-alapú alközpontokra és a hozzájuk tartozó IP-telefonkészülékekre korlátozódott. Ennek okait a berendezések borsos árában és az internet sávszélességben kell keresnünk. Most érkezett el a technológia használatának az ideje, amikor a vállalkozások többségében már szélessávú internet található. Az IP-alapú telefonálás az a 21. századi technológia, amely forradalmasíthatja a kommunikációról alkotott képünket. Rendelkezik messenger funkciókkal, alkalmas videohívások lebonyolítására, és más rendszerekkel is integrálható. Erre fejlesztettük ki mi is az Invitelnél az IP Connectet.

Pontosan milyen programról van szó, és mi adta az alapötletet?
Egy softphone (szoftver alapú telefon) programot fejlesztettem; a neve: MicroPhone. Tulajdonképpen két különálló programról kell beszélnünk, amelyek fejlesztése egy időben történt. Az egyik program látható a PC-n, ez a softphone, a másik a háttérben fut a kiszolgáló szervereken, és a feladata a konfigurációk legyártása és a szoftver frissítések kezelése. A nagy kihívás nem is annyira a telefonszoftver elkészítése volt, mint inkább a konfigurációs folyamat megtervezése és integrálása a meglévő rendszerünkbe. Ez jól sikerült, így bízom abban, hogy hamarosan minél több vállalatnál a gyakorlatban is bizonyíthatunk.

Miért jó ez a szoftver egy magyar vállalkozásnak?
A beállítása automatikusan történik, így elég egy alap számítógép-kezelési ismeret is hozzá. A kezelése egyszerű és egyértelmű. A beszélgetések rögzíthetőek, vagy egy hanganyag lejátszható telefonbeszélgetés közben, így például egy telefonos megrendelés tételei visszahallgathatóak vagy akár jegyzőkönyv is könnyen készíthető egy megbeszélésről. A felhasználó a számítógépéről kényelmesen és egyszerűen kezdeményezhet telefonhívást bármilyen fix vagy mobiltelefon készülékre az IP Connect kedvező tarifáinak kihasználásával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!