szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az ember azt hinné, hogy a médiának és magának az internetnek köszönhetően a felhasználók napjainkra már...

Az ember azt hinné, hogy a médiának és magának az internetnek köszönhetően a felhasználók napjainkra már „szuper-gyanakvással” kezelnek minden e-mailt, linket, bannert és weboldalt. A helyzet sajnos nem ilyen jó: megérkeztek a PCTools 2011-re vonatkozó összesített adatai, ezek szerint még mindig rengeteg, ún. „hívószó” létezik, melyeknek bedőlünk. Az ilyen hívószavak természetesen a malware, spyware és egyéb kártékony alkalmazások kedvencei, és bár az „Ön a 10000-ik látogató, klikk ide a nyereményért!” feliratoknak szerencsére már tényleg nem dőlünk be (kivéve a boldog elsőnapos internetezőt), még mindig maradtak szép számmal dolgok, amiket gyanakvás nélkül „beveszünk”.  (A PCTools felmérése 1800, átlagos amerikai entező vizsgálatán alapul).

Az első helyen (55%) még mindig az „online prize”, azaz a díjak, nyeremények és ennek variációi vannak, ennek dőlünk be legtöbbször. Szorosan utána következik (53%) a „Free antivirus software” – mondanunk sem kell, ingyen leves nem létezik, az ingyenes vírusellenőrzés a legtöbbször inkább ingyenes vírust jelent…  A második helyezés megosztott: szintén 53%-kal szerepel a dobogó második fokán a „Get rich quick opportunity” és hasonló változtatok, azaz a gyors, könnyű meggazdagodás, valamilyen online munka (legtöbbször piramisjáték) segítségével. Harmadik helyre szorultak az ingyenes filmek, a „Free movie, download” stb. hívószavaknak már „csak” 48% dől be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!