szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben a szolgáltatóközpontok 10 százalékos bővülést terveznek erre az évre, nemigen találnak megfelelő munkaerőt, ezért inkább külföldről toboroznának. A szakemberek szerint ez nem csak a jelentkezők hibája.

Nehezen találnak több nyelven beszélő, képzett és rátermett munkavállalót a szolgáltatóközpontok (SSC cégek) – legalábbis ezt állítják. Pedig egy felmérés szerint erre az évre mintegy 10 százalékos bővülést terveznek. A nehézkes toborzás miatt a cégek egy része azon gondolkodik, hogy a külföldi munkavállalók számát növelné inkább, tapasztalataik szerint ugyanis könnyebb külföldről megfelelő képzettséggel és készségekkel rendelkező munkavállalókat alkalmazni, mint itthoni forrásból fedezni az igényt.

Ám a toborzást végzők szerint nem a magyar „alapanyaggal” van baj. A probléma egyik része, hogy túl hosszú – átlagosan 40-50 nap – az az idő, amíg egy állást be tudnak tölteni. „Ezt az időt akkor lehet csökkenteni, ha többen jelentkeznek a pozíciókra. Szerintünk rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, de mintha a cégek és a jelöltek elbeszélnének egymás mellett” – állítja Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.

Stiller Ákos

Több energiát kellene szánni arra, mivel is foglalkoznak ezek a cégek. A szolgáltatóközpontokkal kapcsolatban sokak fejében valamiért a porszívóügynökök képzete él és nem is gondolnák, hogy milyen sokféle, sokszor összetett, komoly képzettséget igénylő, kihívást jelentő feladatokat kell egy ilyen vállalatnál ellátni. A most is kínált állások köre a HR-t, a logisztikát, a marketinget, az eladástámogatást, az IT-t és a pénzügyeket öleli fel – tehát a paletta nagyon széles. És ezen cégek az egy, de inkább két idegen nyelv magabiztos tudásával rendelkező, diplomás munkavállalókat, gyakran pályakezdőket foglalkoztatnak, az átlagnál nagyobb fizetésért.

Az is gyakori, hogy a szakmai zsargonban megfogalmazott, összetett és nehezen kibogozható pozíciónevek elriasztják az érdeklődőket, pedig ezek mögött világos, egyszerűen megfogalmazható feladatkörök rejlenek. De ugyanilyen fontos lenne a tudatos munkáltatóimárka-építés is, amely főleg a fiatalok „megszerzésében” fontos, márpedig általában ők az SSC-cégek egyik legjelentősebb célcsoportja. A fiatalok vállalattal szembeni elvárásai mára jelentősen megváltoztak. Felértékelődött a közösség véleménye, a fogyasztók már nem arra kíváncsiak, hogy a márka mit mond magáról, hanem arra, hogy a közösség, amelyhez tartoznak, mit mond a márkáról. Ebben a világban nagyon fontos, hogy az adott cég mint munkáltató is eladható legyen.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

„Ha nem szeretsz olvasni, annak talán a legfőbb oka az, hogy még nem találtál rá a megfelelő könyvre”

„Ha nem szeretsz olvasni, annak talán a legfőbb oka az, hogy még nem találtál rá a megfelelő könyvre”

Mit üzennek az utókornak az olimpiai őrület szomorú emlékművei?

Mit üzennek az utókornak az olimpiai őrület szomorú emlékművei?

Ha ilyen Samsung tévéje van, ingyen kap rá egy nagyon látványos funkciót

Ha ilyen Samsung tévéje van, ingyen kap rá egy nagyon látványos funkciót

Utcajogász: nem elég a legszegényebbek megsegítésére a végrehajtási szabályok módosítása

Utcajogász: nem elég a legszegényebbek megsegítésére a végrehajtási szabályok módosítása