Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aca6c565-1215-4061-97fd-d51ef3d954af","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Negyven évvel ezelőtt Bob Geldofnak volt egy ötlete, amely nemcsak életeket mentett, hanem nyomot hagyott a világban és a zenében is. Az ötlet egyszerűségében volt a nagyszerűsége: hozd össze a lehető legtöbb híres zenészt, és énekeltesd őket annak érdekében, hogy megnyíljon az emberek pénztárcája egy jó ügy érdekében. A Band Aid, és a közreműködésükkel megszületett Do They Know It’s Christmas?, vagyis Tudják, hogy karácsony van? című sláger idén 40 éves, de az évforduló komoly vitákat hozott a felszínre. ","shortLead":"Negyven évvel ezelőtt Bob Geldofnak volt egy ötlete, amely nemcsak életeket mentett, hanem nyomot hagyott a világban és...","id":"20241224_band-aid-40-bob-geldof-etiopia-afrika-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aca6c565-1215-4061-97fd-d51ef3d954af.jpg","index":0,"item":"f8458632-ac73-4889-8e63-baa8780608f4","keywords":null,"link":"/elet/20241224_band-aid-40-bob-geldof-etiopia-afrika-ebx","timestamp":"2024. december. 24. 15:00","title":"Miért kell belekötni abba, ha karácsonykor valaki adni akar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a651c455-0077-4ed3-9cd5-1b87cad99e75","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A megpróbáltatások nem múlnak el nyom nélkül Oroszországban, egyre többen panaszkodnak az üzleti világ, illetve a hadsereg vezetői közül, így itt az idő, hogy a Nyugat erre ráerősítsen. Ezt fejti ki a Guardianban Peter Pomerantsev, a London School of Economics orosz származású munkatársa, aki rendszeresen publikál lapokban.","shortLead":"A megpróbáltatások nem múlnak el nyom nélkül Oroszországban, egyre többen panaszkodnak az üzleti világ, illetve...","id":"20241223_guardian-peter-pomerantsev-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a651c455-0077-4ed3-9cd5-1b87cad99e75.jpg","index":0,"item":"3c7f6365-2e6a-470b-9c1b-2640894e364c","keywords":null,"link":"/360/20241223_guardian-peter-pomerantsev-putyin","timestamp":"2024. december. 23. 15:30","title":"Peter Pomerantsev: Aszad bukásával lidércnyomás lett Putyin tervéből, hogy uralja a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.","shortLead":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik...","id":"20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0.jpg","index":0,"item":"ce228dec-b252-4fba-a206-bf23c5c97268","keywords":null,"link":"/360/20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","timestamp":"2024. december. 23. 12:15","title":"Hogyan teszi tönkre az elektromos autó az európai ipart?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbb13b23-964a-4d6d-8486-dc348455a198","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Mitsubishivel kiegészülve a Honda és a Nissan a világ egyik legnagyobb autógyártója lenne.","shortLead":"A Mitsubishivel kiegészülve a Honda és a Nissan a világ egyik legnagyobb autógyártója lenne.","id":"20241223_Fuzios-hajtas-a-Honda-es-a-Nissan-fel-ev-alatt-lezavarna-az-elokeszuleteket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbb13b23-964a-4d6d-8486-dc348455a198.jpg","index":0,"item":"a4f2b40e-57e0-4d5f-bf69-499237498cb4","keywords":null,"link":"/kkv/20241223_Fuzios-hajtas-a-Honda-es-a-Nissan-fel-ev-alatt-lezavarna-az-elokeszuleteket","timestamp":"2024. december. 23. 08:43","title":"Fúziós hajtás: a Honda és a Nissan fél év alatt lezavarná az előkészületeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c582cee8-1b33-4170-b5d7-fc00095dbf03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A dupla kereklámpás Zsiguli három évtizeddel tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"A dupla kereklámpás Zsiguli három évtizeddel tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20241224_38-millio-forintert-arulnak-egy-10-kilometeres-regi-ladat-zsiguli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c582cee8-1b33-4170-b5d7-fc00095dbf03.jpg","index":0,"item":"1e0d9241-4d5c-4682-b689-0bb021e39010","keywords":null,"link":"/cegauto/20241224_38-millio-forintert-arulnak-egy-10-kilometeres-regi-ladat-zsiguli","timestamp":"2024. december. 24. 07:21","title":"38 millió forintért árulnak egy 10 kilométeres régi Ladát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"280ae6ec-e681-49ef-b997-60ebe1e1d92c","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Sztár volt a szocializmus idején, akire politikusok hallgattak. Az ország leggazdagabb embere lett a rendszerváltás után, ám szép lassan elvesztette politikai befolyását. Demján Sándor életútja.","shortLead":"Sztár volt a szocializmus idején, akire politikusok hallgattak. Az ország leggazdagabb embere lett a rendszerváltás...","id":"20241223_Demjan-Sandor-nyultenyesztes-Skala-MHB-Polus-Westend-takarekszovetkezetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/280ae6ec-e681-49ef-b997-60ebe1e1d92c.jpg","index":0,"item":"8e1df10a-218b-45b5-bdda-18c6e07704f3","keywords":null,"link":"/360/20241223_Demjan-Sandor-nyultenyesztes-Skala-MHB-Polus-Westend-takarekszovetkezetek","timestamp":"2024. december. 23. 06:40","title":"A nyúltenyésztéstől a Westendig: hogyan lett az ország legismertebb üzletembere Demján Sándor?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bddfd79-ec7f-4438-9e0f-fddf5b539805","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Íme az aktuális Mercedes E-Klasséból készített legújabb taxi.","shortLead":"Íme az aktuális Mercedes E-Klasséból készített legújabb taxi.","id":"20241223_elet-a-halal-utan-ujra-kaphato-taxi-mercedes-e-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bddfd79-ec7f-4438-9e0f-fddf5b539805.jpg","index":0,"item":"3462e011-d0be-4c1f-9692-ba3f59e37afa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241223_elet-a-halal-utan-ujra-kaphato-taxi-mercedes-e-osztaly","timestamp":"2024. december. 23. 07:21","title":"Élet a halál után: újra kapható taxi Mercedes E-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02fb2020-715e-47e9-95ec-f5256d0610bc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.","shortLead":"Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.","id":"20241223_A-Tiborcz-fele-Waberers-megszerezte-a-GYSEV-fuvarleanyanak-tobbsegi-tulajdonreszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02fb2020-715e-47e9-95ec-f5256d0610bc.jpg","index":0,"item":"42d1e4f3-54f5-4072-97b2-e4737e1142ca","keywords":null,"link":"/kkv/20241223_A-Tiborcz-fele-Waberers-megszerezte-a-GYSEV-fuvarleanyanak-tobbsegi-tulajdonreszet","timestamp":"2024. december. 23. 15:04","title":"A Tiborcz-féle Waberer’s megszerezte a GYSEV fuvarleányának többségi tulajdonrészét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy látsszon, mennyire székelyek, "mi" helyett azt mondják mindig, hogy "mü". Továbbá üsmerkednek is. Nagyjából Ihos József feledhetetlen Kató nénije szintjén megy a népiesség, csak nem annyira humoros. Tóta W. Árpád megnézte Vidnyánszky nyitódarabját a Nemzetiben.
Vidnyánszky Attila évadnyitó rendezéséről, a Vitéz lélekről a szakértő kritikát itt találják, én meg a magam részéről elmesélem, mit láttam.
Tamási Áron bizonyára rekordidő alatt csinált drámát ebből a novellájából, kellhetett a törlesztőrészletre a honor. Ezért aztán olyan fülsértő jelenetekkel indul a darab, hogy egyik ember elmondja a másik embernek a másik ember életét, holott a megszólított azt már úgyis tudja, csak a közönség nem. Ez mondjuk arra tökjó, hogy az életszerűtlenséggel megbarátkozzunk. A kizökkent idő amúgy is helyre lett tolva, nem ám farmerben meg tornacipőben modernkedés megy, hanem rendes bőgatyás parasztkodás. Így aztán ki lehet nyújtózni kényelmesen, a színpadon ábrázolt emberekhez nekünk semmi közünk.
Hogy látsszon, mennyire székelyek, "mi" helyett azt mondják mindig, hogy "mü". Továbbá üsmerkednek is. Nagyjából Ihos József feledhetetlen Kató nénije szintjén megy a népiesség, csak nem annyira humoros.
A sztori, hát az igazán releváns és csak úgy csöpög a mondanivalótól. Nem fogják elhinni, de ne nézzék meg. Péter hazajön a háború után, és hiába magyarázza neki a komája, hogy érdemes gépeket használni, ő (ű!!!) inkább szamarat tart, aminek kereszt van a hátán. Ezért baszkurálják őt a falubeliek, de annyira, hogy még a bíró is kijön presszionálni űtet, hogy ne tartson szamarat. A bíró egyébként egy bazinagy stemplit visel a csuklójára akasztva, bábszínházban ugyanis így jelezzük, hogy ő a bíró. De Péter ragaszkodik a szamarához, és ennek kapcsán elviselhetetlenül dagályos szónoklatokat szaval el az erős hit és a szamár kapcsolatáról, meg arról, hogy a magyar az ilyen, nem adja meg magát legyőzve sem, nem lesz gyarmat, hanem keres egy szamarat és rábízza magát.
Péternek végül tökre igaza lesz, a cséplőgép ugyanis leharapja a komája ujjait, amitől ő belátja, hogy a szamár az igazi, a gép meg utálatos. Más állatok azonban még a gépnél is brutálisabbak. Van ugyanis egy öregember, akinek tizenhét éve széttépte a kislányát a medve. Mármost ű ezt úgy dolgozza fel, hogy a lánya lelkét hozzáadja Péterhez, akinek ez valamiért deal. De Péternek közben mégis megtetszik Boróka, akit nem evett meg a medve, és így vannak szövettani előnyei a lélekfeleséghez képest.
Végül aztán kiderül a jó hír: a medve egy másik gyereket tépett szét, és a feleségül vett lélek igazából Borókához tartozik, tehát mehet a tanyasi lagzi, ahol az asszonyok dolga a sírás. Ja meg persze felraknak egy jó nagy keresztet zárásra, és hálát adnak Istennek, hogy a másik gyerekre küldte a macit.
Hosszú, elszánt tapsolás következik. Időben távozunk, hogy ki tudjunk állni a parkolóból, mielőtt ez a sok ember hazaindul szamárháton.
Egykor csak álom volt a hajós jogosítvány megszerzése az erdélyi pedagógus számára, most pedig már azon töri a fejét, hogyan kelhetne át az Atlanti-óceánon.