szerző:
MTI

Az üzemanyag árának emelkedése, az általános gazdasági kilátások romlása érzékenyen érinti a légitársaságokat. Legutóbb a British Airways jelezte, hogy nem tudja teljesíteni az idei évre várt jövedelmezőségi tervét. Megint csőd szélén van az olasz Alitalia, és óvatos becslést tett közzé a téli üzletmenet alakulására vonatkozóan az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság is.

Az Alitaliának már csak 100 napra elegendő szabad pénzeszköze van, és ha nem valósul meg a kilátásba helyezett 1,2 milliárd eurós tőkeemelés, akkor a cég pénzügyileg összeomlik. A feltőkésítéshez eredetileg a milánói Intesa bank és a Deutsche Bank nyújtotta volna a bankgaranciát, de az olasz bank a római Messaggero napilap beszámolója szerint elállt az üzlettől.

A British Airways jövedelmezőségi problémákkal küzd. A társaság e héten kinevezett, új vezérigazgatója, Willie Walsh úgy látja, hogy az üzemanyag drágulása miatt idén nem tudják elérni a korábban tervezett 10 százalékos profitrátát. Ráadásul legalább 100 millió fontot terveznek fordítani arra, hogy magukhoz édesgessék a nagy távolságra utazó ügyfeleiket a gépek komfortjának emelésével. A vállalat az idei év első negyedében 8,5 százalékos profitrátát ért el. A BA átalakításokat tervez azoknál a rövid távú járatoknál, amelyek veszteségesek, és az új vezérigazgató tervei között szerepel az is, hogy a cég pozícióinak erősítésre végett részt vesznek az ágazat konszolidációjában.

Az ír Ryanair kissé aggódik a tél miatt, a jelentős árelőny elvesztésétől tart, bár egyelőre nincs panaszkodni valója: szeptemberben az előző havihoz képest stabil volt a gépek kihasználtsága. A mutató 87 százalék volt, az utasok száma 27 százalékkal 3,02 millióra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A téli időszak üzletmenetét azonban óvatosan ítéli meg a társaság vezérigazgatója. Szerinte a nagy európai légitársaságok által bevezetett üzemanyagpótdíj az ilyen felárat nem alkalmazó Ryanair gépeire terelheti ugyan az utasokat, de a jegyárkülönbség az év hátralevő részében csökkenhet, mert a hagyományos légitársaságok is engedni fognak áraikból, ha versenyben akarnak maradni.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Százmillió forintos kártérítési perek jöhetnek a Hableány-katasztrófa miatt

Százmillió forintos kártérítési perek jöhetnek a Hableány-katasztrófa miatt

Utazzon a Harry Potter-univerzumban Hagrid motorján!

Utazzon a Harry Potter-univerzumban Hagrid motorján!

Karácsony Gergely, Kálmán Olga és Kerpel-Fronius Gábor úgy csaptak össze, hogy ugyanazt akarják

Karácsony Gergely, Kálmán Olga és Kerpel-Fronius Gábor úgy csaptak össze, hogy ugyanazt akarják

Virágot vitt Nagy Imre sírjára Orbán Viktor

Virágot vitt Nagy Imre sírjára Orbán Viktor

Egymásnak estek az autós szövetségek a tótkomlósi verseny után

Egymásnak estek az autós szövetségek a tótkomlósi verseny után

Hármas karambol történt a 6-oson

Hármas karambol történt a 6-oson