szerző:
MTI

Nemzetközi francia hírtévé (CFII) kezdi meg működését 2006 folyamán - jelentette be szerdán Renaud Donnedieu de Vabres francia kulturális miniszter.

Az elképzelések szerint Európa, Afrika, valamit a Távol- és Közel-Kelet területén fogható "francia CNN" elindításáról szóló szerződést Dominique de Villepin kormányfő a francia közszolgálati tévécsatornákat magába foglaló France Télévisions és a legnézettebb országos kereskedelmi tévécsatorna, a TF1 elnökeivel közösen írta alá hivatalában.

A CFII elnöke Patrick de Carolis, a France Télévisions jelenlegi vezetője lesz, de a új csatorna részvényeseként a TF1 mindenkori elnöke is tagja lesz az igazgatótanácsnak.  

A Jacques Chirac francia elnök által három éve felvetett kezdeményezésre a 2006 végén elinduló francia hírtévé kezdetben 95 millió eurós költségvetésből gazdálkodhat, amelyből 30 millió eurót a francia nemzetgyűlés már 2005-re megszavazott, a jövő évre tervezett költségvetésben pedig 65 millió eurót irányzott elő a francia kormány a CFII működtetésére.

A kormány elképzelése szerint a CFII 24 órában eleinte franciául, angolul és arabul, később spanyolul is sugározni fog. Az adásmenet az óránként jelentkező tízperces híradók köré fog épülni. A CFII önálló szerkesztősége 240 újságírót kíván foglalkoztatni.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
eurohirek.hu Média

A CNN és a BBC babérjaira tör a francia hírtévé

Nem sérti a szabad versenyhelyzetet szabályozó uniós rendelkezéseket, ezért engedélyezhető a francia hírtévé beindítása, döntötték el Brüsszelben. A CFII az angol nyelvű CNN és BBC „monopóliumát” kívánja megtörni.

MTI Média

Megfenyegették az al-Arabíja hírtelevíziót

Egy eddig ismeretlen iszlám szélsőséges csoport megfenyegette kedden a szaúdi tőkével működő, dubaji központú al-Arabíja hírtelevíziót, azzal vádolva, hogy "rontja a mudzsáhidok jó hírnevét".

Karrier

Leváltották az al-Dzsazíra hírtelevízió főigazgatóját

Leváltották az al-Dzsazíra katari központú, arab nyelvű műholdas hírcsatorna főigazgatóját, mert állítólag együttműködött Szaddám Huszein megbuktatott iraki elnök titkosszolgálatával. Az adó március 26-án bejelentette, hogy nézettsége tíz százalékkal emelkedett az iraki háború március 20-i kitörése óta.

Madár csapódott a repülőgépnek, amelyről az atomháborút is lehet indítani

Madár csapódott a repülőgépnek, amelyről az atomháborút is lehet indítani

Először repült megállás nélkül egy gép New Yorkból Sydneybe

Először repült megállás nélkül egy gép New Yorkból Sydneybe

Csúszik Észak-Macedónia és Albánia EU-csatlakozása

Csúszik Észak-Macedónia és Albánia EU-csatlakozása

Varga Mihály: A gazdasági lassulás mélyebb lehet annál, mint amire korábban bárki számított

Varga Mihály: A gazdasági lassulás mélyebb lehet annál, mint amire korábban bárki számított

Radar 360: A nap, amikor Karácsony jogerősen nyert, Borkai vesztett

Radar 360: A nap, amikor Karácsony jogerősen nyert, Borkai vesztett

Új módszer: egy egyszerű vérvétellel felmérhető a tüdőrák kockázata

Új módszer: egy egyszerű vérvétellel felmérhető a tüdőrák kockázata