Először tartanak ma miniszteri szintű konferenciát a tervezett „tengeri sztrádák” kiépítésének előkészületeiről. A beruházási program jóvoltából az európai közúti szállítást tehermentesítenék, a tengervizekre terelve a szállítási forgalom egy részét - írja az euractiv.hu.

A szlovéniai Ljubljanában sorra kerülő tanácskozásra az iparág mintegy száz képviselőjét várják. A találkozó házigazdája Jacques Barrot, az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős alelnöke, valamint Janez Bozic, szlovén közlekedési miniszter. A tervek szerint az európai szállítási hálózat részét alkotó tengeri útvonalak szerepét a jövőben jelentősen növelik.

„A versenyképesség megőrzése érdekében az európai iparnak hatékony és megbízható szállítási rendszerre van szüksége. A teherszállítás tengeri sztrádán való lebonyolításával csökken a közúti szállítás környezetszennyező hatása és a közutak túlterhelése. A tengeri sztrádák megfelelően alkalmas és viszonylag kis költségű megoldást jelenthetnek” – foglalta össze a kezdeményezés lényegét Jacques Barrot.

A tengeri sztrádák rendszere új fogalmat jelent, a hálózat minőségi szolgáltatást kínál, rendszeres és sűrű tengeri kapcsolatot tesz lehetővé a különböző vízi útvonalak között, s természetesen elégséges kapacitású, nagyon jó közúti csatlakozásokkal rendelkező kikötőket is magában foglal. A tengeri sztrádák révén a szállítók megkerülhetik például az Alpokat vagy a Pireneusokat, és egyszerűbben közelíthetik meg a periférikus övezeteket.

Az érdekeltek első összejövetelén, Ljubljanában az ideális útvonalakról, a projekt kivitelezésének technikai feladatairól tanácskoznak. Az előkészületek során négy tengeri sztráda-útvonalat határoztak meg, ezek szinte az egész EU-t körülfogják: Balti tengeri sztráda, nyugat-európai sztráda, délkelet-európai sztráda és délnyugat-európai sztráda.

Becslések szerint 2020-ig az európai közúti teherforgalom 70 százalékkal növekszik, az új tagállamokban akár megkétszereződhet. A tengeri sztrádák életképes alternatívát kínálnak, és sikerrel nyelhetik el a teherforgalom becsült növekedésének egy részét. Az új szállítási rendszer emellett sokkal energiatakarékosabb, környezetkímélőbb, zajtalanabb, és kevesebb szárazföldi területet vesz igénybe.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Orvosi maszkkal az arcán lopott a szülészetről

Orvosi maszkkal az arcán lopott a szülészetről

A General Electric 38 milliárd dollár bevételt vár üzletágeladásokból

A General Electric 38 milliárd dollár bevételt vár üzletágeladásokból

Sokszínű Budapest: ellenzéki polgármesterjelöltek léptek szövetségre

Sokszínű Budapest: ellenzéki polgármesterjelöltek léptek szövetségre

Izrael sorsdöntő választásokra készül, fej-fej mellett a két fő erő

Izrael sorsdöntő választásokra készül, fej-fej mellett a két fő erő

Álommeló a youtuberkedés? Egyre több gyerek és fiatal vágya

Álommeló a youtuberkedés? Egyre több gyerek és fiatal vágya

Vancouverben nem engedélyezik azokat az építkezéseket, amelyek miatt elszállhatnának a lakbérek

Vancouverben nem engedélyezik azokat az építkezéseket, amelyek miatt elszállhatnának a lakbérek