szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német Metro AG nyerte azt a névharcot, amelyet brit versenytársával, a Tescóval folytatott a "Metro" név használatáért.

A német Metro a belső piac harmonizálásáért felelős uniós hivatalhoz fordult 1998-ban - ez a márkavédjegyekkel is foglalkozik az Európai Unióban -, hogy regisztrálja a "Metro" védjegyet. Ezt a Tesco ellenezte, mivel a brit lánc Tesco Metro néven üzemeltet egy saját hálózatot - az ide tartozó áruházai kisebbek a Tesco hipermarketeknél -  főként autópályák mentén és városközpontokban
 
A Tesco szerint neki már korábban joga volt a Metro név használatára. A luxembourgi elsőfokú bíróság döntése szerint azonban a Tesco elmulasztotta a márkanév megújítását 2003-ban. Ezzel a bíróság semmissé nyilvánította a piacharmonzációs EU-hivatal döntését, amely szerint a német Metro nem jogosult a Metro név kizárólagos használatára.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

TESCO-BÍRSÁG

Százmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Tesco-Global Áruházak Zrt.

MTI Gazdaság

Az amerikai piacra igyekszik a Tesco

A brit Tesco áruházlánc azt tervezi, hogy 2007-ben megnyitja első áruházát az Egyesült Államokban, várhatóan a nyugati parton. Nagy-Britannia vezető áruházi lánca évente 250 millió fontot (436 millió dollárt) szán az amerikai terjeszkedésre.