szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Péntek délelőttre sikerült eloltani azt a tüzet, amely előző nap délután tört ki a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, de a forgalom továbbra is állt.

Brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc kocsiból álló, teherautókat szállító szerelvényen egy kamion túlmelegedett fékjétől kipukkadt a jármű egyik gumija, és kigyulladt a vezetőfülke.

A tűzzel 170 brit és francia tűzoltó küzdött csaknem húsz órán át. A vonaton voltak olyan tartályautók, amelyek gyúlékony, veszélyes vegyi anyagokat szállítottak. A szerelvényen utazó kamionsofőrök közül többet füst belélegzése miatt kivizsgálásnak vetettek alá, de súlyosabb sérülés nem történt. A The Daily Telegraph francia illetékeseket idézve pénteken azt írta: az érintett alagútszakaszban súlyos károsodásokat okozott az ezer fokos hőmérsékleten égő tűz.

Az eset felidézi az 1994 óta működő alagútrendszer eddigi legsúlyosabb tűzvészét, amely 1996-ban következett be, szintén egy teherautó kigyulladása miatt. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került, és a szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.

Péntek délelőtt még bizonytalan volt, hogy a mostani újabb tűzeset milyen hosszú fennakadást fog okozni a vasúti forgalomban.

A baleset a Franciaország felé vezető alagútban történt, közelebb a francia oldalhoz. A másik alagút sértetlen, és elvileg a korábbi tűzvész után alkalmazott áttereléssel megindulhatna a forgalom, de erről még nem született döntés. A London, Párizs és Brüsszel között közvetlen vasúti járatokat üzemeltető Eurostar társaság bejelentette, hogy szerelvényei pénteken biztosan nem indulnak el.

A közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, és több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. Csak a Eurostar expresszeken és csak pénteken 30 ezren utaztak volna a három főváros között. Nekik igen nehéz lesz más módon eljutniuk úti céljukhoz, ugyanis a London és Párizs, illetve Brüsszel közötti légi forgalom – éppen a Csatorna-alagút által támasztott verseny miatt – mára minimálisra csökkent, a két part közötti kompjáratok pedig jórészt telítettek.

A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Tavaly először termelt nyereséget a Csalagút

Alapítása óta először lett nyereséges tavaly az Eurotunnel: az adózott eredmény egymillió euró lett, az egyszeri tételek nélkül – közölte a La Manche csatorna-alagút brit-francia üzemeltetője. Egy évvel korábban még 204 millió eurós volt a veszteség.

MTI Világ

Tűz volt a Csalagútban

Tűz ütött ki a Csatorna-alagútban, és emiatt a forgalom megszakadt, de áldozatok nincsenek, minden utast kimenekítettek - jelentették be csütörtökön Párizsban.

Gazdaság

Tovább nőtt a Csalagút vesztesége

A La Manche csatorna alagútját működtetető francia-brit Eurotunnel vesztesége a komphajók támasztotta verseny éleződése és a költségek emelkedése miatt növekedett.

MTI Gazdaság

A hitelezők a Csalagút felszámolását fontolgatják

Az Eurotunnel felszámolásának kezdeményezését fontolgatják a cég hitelezői, mivel ez a várakozásaik szerint több pénzt hozna vissza számukra, mint az Eurotunnel – bizonytalannak ítélt – szanálási terve, írta a Guardian, az ügylethez közelálló forrásra hivatkozva.

eurohirek.hu Világ

EU-pénzből épül majd a gibraltári Csalagút?

A Gibraltári-szoros alatt húzódó, Marokkót Spanyolországgal összekötő tengeralatti vasútvonal megépítéséhez kérné az Európai Unió pénzügyi támogatását a két érintett ország.