szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nyu­gat-eu­ró­pai or­szá­gok­hoz ké­pest Ro­má­niá­ban a vá­­rosi ke­rék­pár­út-há­ló­zat szinte tel­je­sen is­me­ret­len fo­ga­lom. Pró­bál­ko­zá­sok, útszakaszok vannak, de önkormányzati szintű akarat és szándék nélkül a biciklisek még évtizedekig te­ker­hetnek az autók mellett és között - írja a Nyugati Jelen című aradi napilap a nyugat-romániai kerékpárutakról szóló körképében.

Aradon még a tervrajzon sem lehet tekerni a pedált, mert még ez sem ké­szült el. A városi ön­kor­mányzat eddig annyit tett a kétkerekű és környezetbarát közlekedés érdekében, hogy pénzt különített el a Maros folyó partján végigfutó bi­cikliút terveire. A Nyu­gati Jelennek nyilatkozva Bognár Levente alpolgármester arról beszélt, hogy az egész vá­rost behálózó kerékpárút terveinek költsége meg­haladná az egymillió eu­rót (280 millió forintot), de most ekkora összeg nincs erre a célra a város költ­ség­vetésében.

Némi reményre ad okot az Arad és Gyula által, a Ha­tá­ro­kon Átnyúló Együtt­mű­kö­dési Program keretében be­nyúj­tott európai uniós pályázat. Ebben a két testvérváros út­há­ló­zat- és közlekedésfejlesztésre kért pénzt. Arad 400 ezer eurót szeretne kapni, ebből a pénzből állítólag a fej­lesz­té­se­ken kívül bicikli- és busz­sá­vokat is kialakítanának a városban. A Gyula által be­nyúj­tott egyik pályázatnak pedig része az Aradig érő bicikliút.

Az már biztos, hogy az elkövetkező öt év­ben Arad­nak nem lesz el­ké­szült ke­rék­pár­útja, pedig a 2002-ben a városi ta­nács­ban meg­sza­vazott stra­té­giai terv­ben szerepel: 2010-ben a ke­rü­letekben új par­kok lesz­nek, amelyeket kerékpárutak köt­nek össze.

Temesváron az idén a néhány utca­hossznyi kerékpárút mellett a sugárutak mentén is megjelentek a kerékpárutak - igaz, csak a járdákon, fel­fes­tett kerékpársávok for­má­já­ban.

Zsombolya (Jimbolia) a kerékpárutak szempontjából jobban áll a Temes megyei átlagnál. El­kez­dő­dött a két kilométer hosszú kerékpárút megé­pítése, amely meghosszabbítva Zsom­bolyát Nagy­szent­miklóssal (Sannicolau Mare) köti majd össze. Ezen kívül létezik egy elfo­ga­dott pá­lyázat, amelyből 10 kilométer ke­rékpárutat fognak építeni a város te­rületén.

Hunyad megye központjában, Déván csupán néhány belvárosi utcában, összesen egy kilométernyi bicikliúton lehet tekerni. A megyeszékhelyen és a közeli Vaj­da­hu­nya­don azt tervezik, hogy az új belvárosi autós parkolóhelyek kialakításával együtt kerékpárutakat is építenek - ha lesz rá egyszer pénz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Ikvai-Szabó: a város kinőtte az autóforgalmat

A gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedést használók számára élhetőbb lehet Budapest belvárosa, ha sikeresen lezajlik az idén júliusra tervezett forgalomkorlátozási kísérlet - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese kedden sajtótájékoztatón.

MTI Itthon

Ilyen lesz a Margit híd a felújítás után

Júliusban megkezdődik az igen rossz állapotú Margit híd felújítása, ám az autósoknak forgalomkorlátozásokra várhatóan csak augusztustól kell számítaniuk - közölte Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester szerdán a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. A sajtótájékoztatón bemutatták a híd felúújítás utáni állapotát mutató tervrajzot is. A margitszigeti villamosmegállónál megszűnik az aluljáró, s zebrán lehet majd átkelni a szigetre

MTI Itthon

Biciklikölcsönző-hálózat születne Budapesten

Közösségi kerékpár-kölcsönzési rendszer létesülhet Budapesten, ha a Főpolgármesteri Kabinet hétfői álláspontját két hét múlva támogatja a Fővárosi Közgyűlés - tudta meg az MTI az ülés részvevőitől.

MTI Itthon

Kerékpárosbalesetek Békés megyében

Két kerékpáros súlyos, egy pedig könnyebben megsérült azokban a balesetekben, amelyek pénteken történtek Békés megyében - közölte a rendőrség szombaton.