szerző:
indohaz.hu
Tetszett a cikk?

A leccei vonal átadásával tizenhatra nőtt a trolis városok száma Olaszországban. A járat a 29-es számot kapta, a város tizenkét új járművet vásárolt.

A dél-olaszországi Leccében ez az első trolibuszvonal, a városban előtte nem volt elektromos közlekedés, teljesen a nulláról kellett kezdeni a kiépítést.

A rövid szakasz üzembe állításához majdnem öt év kellett. A most átadott viszonylat érdekessége, hogy a járművek a belvárosban áramszedő nélkül, önjáró üzemben közlekednek. A trolik 16 percenként indulnak a végállomásról, ahová 48 perc múlva térnek vissza. A vonalra tizenkét alacsonypadlós, légkondicionált szóló trolibuszt vásárolt az üzemeltető SGM Lecce a Van Hooltól. A kocsik hibridüzeműek, elektromos berendezésüket a Kiepe gyártotta, a dízelmotorjuk Euro IV. minősítésű.

A vonalnak természetesen akadtak ellenzői is. Ők úgy vélik, hogy lassú volt a kivitelezés, illetve a trolibuszok üzembe állításával még nem csökken jelentősen a város légszennyezettsége.

A távolabbi tervekben két újabb trolivonal kiépítése szerepel, ezzel a hálózat huszonnyolc kilométeresre bővülne – írja az Indóház Online.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!