szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az antibiotikumos csirkebotrány után most hamis birkahúsok miatt vizsgálják Kínában a KFC anyacégét, a Yum Brands-t - írja a sina.com hírportál.

Rájár a rúd a KFC anyacégére, a Yum Brandsre Kínában. A múlt év utolsó negyedévében az ellenőrizetlen beszállítói által antibiotikummal kezelt csirkehúsok miatt, idén pedig a március óta az országban terjedő H7N9-es típusú madárinfluenza miatt estek vissza az eladásai.

A bajokat most hamisított húsokkal kapcsolatos visszaélések tetőzik, Sanghajban és Kelet-Kínában ugyanis birka helyett patkány-, nyest- és rókahús értékesítésén kaptak több tucat kereskedőt, akik árujukat a helyi éttermeknek és piacoknak adták el.

A sanghaji hatóságok információi szerint a Yum Brands Little Sheep nevű étteremhálózatának tagjait is érintheti a botrány, egy ellenőrizetlen húsokkal kereskedő viszonteladói piacon ugyanis a vállalat nevére kiállított szállítói számlát találtak. A húsokat most a városi minőségellenőrök tesztelik, eredményeket a jövő héten várnak.

A vállalat ugyanakkor tagadja az értesülések hitelességét, mondván, kizárólag két beszállítótól rendel birkahúst, és azokat rendszeresen ellenőrzi. "A hír csak pletyka, hamis húsok rendszerünkbe kerülésére semmilyen bizonyíték nem létezik, és be fogjuk bizonyítani, hogy senki nem sértette meg az előírásokat" - fogalmazott a Yum szóvivője.

A kérdés azért is kiemelt fontosságú a vállalat számára, mivel globális bevételeinek fele Kínából származik. A korábbi botrányok miatt az első negyedévben eladásai már így is 20 százalékkal estek vissza, s a madárinfluenza jelenléte miatt ez a trend akár hosszabb távra is elhúzódhat. A cég mintegy 5300 éttermet tart fenn a kelet-ázsiai országban, s a KFC és a Little Sheep mellett a Pizza Hut éttermeket is üzemelteti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!