A lítium akkumulátorok ismerősek a hétköznapi fogyasztóknak is, hiszen ilyenek vannak egyebek mellett a mobiltelefonokban és a laptopokban. Szakértők viszont arra figyelmeztetnek, hogy ezek az eszközök szélsőséges körülmények között akár tüzet is okozhatnak egy repülőgép fedélzetén, ha nem megfelelően szállítják.
A maláj légitársaság vezérigazgatójának beismerő nyilatkozata megerősítheti azokat a feltételezéseket, hogy az eltűnt gép fedélzetén tűz keletkezhetett, méghozzá a rakománytérben, és ez vezethetett a tragédiához – ha egyáltalán történt tragédia. Biztosat továbbra sem lehet tudni az utasszállítóról, egyedül csak az biztos, hogy majdnem két hete nem találják.
Egyelőre érthetetlen az is, miért állította a Malaysian Airlines vezetője négy nappal ezelőtt még azt, hogy semmi veszélyes nem volt a gépen. Most arra hivatkozott, hogy a hatóságok megvizsgálták a szállítmányt, és a kisméretű akkumulátorokat nem találták veszélyesnek, mivel azokat megfelelően csomagolták be.
A Daily Mail cikkében az amerikai repülésügyi hivatal adataira hivatkoznak, amelyek szerint 1991 márciusa és idén február 17-e között több mint 140 balesetet okoztak lítium akkumulátorok a légi közlekedésben.
Egy amerikai légiügyi szakértő szerint a veszélyes szállítmányról szóló beismerés megerősítheti az elméletét, amely szerint az eltűnt gép rakterében tűz keletkezhetett, ami tönkretette a repülő kommunikációs rendszerét, az utastér pedig megtelt mérgező füsttel. A pilótáknak ugyanakkor ettől még lehetett esélyük kényszerleszállásra – tette hozzá.