szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A eltűnt utasszállító fekete dobozának akkumulátora még két hétig bírja. Addig képes még jeleket sugározni, amelyek alapján megtalálhatják. A fekete doboz egyébként két évig tárolja az eltűnt gépen történt információkat.

A Malaysia Airlines eltűnt utasszállítója után kutató szakembereknek mindössze két hetük maradt arra, hogy a repülőgép adat- és hangrögzítőjének helyét az eszközökről sugárzott akusztikus jelek segítségével határozzák meg. Ennek oka az, hogy a baleset körülményeinek felderítésében kulcsfontosságú fekete doboz speciális jeladóinak akkumulátorai legkésőbb április közepéig lemerülnek.

Csütörtökön felcsillant a remény, mivel egy thaiföldi műhold háromszáz, vízen lebegő tárgyat, feltehetően roncsdarabot talált az Indiai-óceán távol eső, déli területén, azon a helyen, ahol húsz nappal ezelőtt valószínűleg lezuhant a malajziai légitársaság 370-es járata 239 utassal a fedélzetén.

A gépen ülők hozzátartozói közül néhányan még bizakodnak
AFP / Wang Zhao

Ha megerősítik, hogy a feltételezett roncsok a géphez tartoznak, akkor a kutatók már ki tudják következtetni, hol lehet a repülő többi része, ezután pedig egy speciális vevőkészülék segítségével elkezdhetnek figyelni a fekete dobozra. Az adat- és hangrögzítő készülékek vízbe merülésekor aktiválódó "pingerek" akkumulátorai általában 30 napot bírnak ki, a kedvező körülmények azonban öt nappal meghosszabbíthatják ezt az élettartamot.

A hatóságok szerint a Malaysia Airlines utasszállítója március 8-án zuhant le, így a jeladó tevékenysége április 7-én kezd alábbhagyni, április 12-e körül pedig teljesen "elhallgat".

Az adatrögzítő egyékbént legalább két évig megőrzi a regisztrált információkat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!