szerző:
hvg.hu

A HVG-t is idézve ír egy vezető bécsi lap Heinrich Pecina újabb Fidesz-párti húzásáról.

Pecina ismét a magyar médiapiacon utazik – írja a HVG-re hivatkozva a bécsi Die Presse. A polgári napilap tudósítója, Boris Kálnoky hetilapunkra hivatkozva avatja be az osztrák olvasókat abba, hogy közvetve Heinrich Pecina osztrák üzletemberhez tartozik a Cipruson bejegyzett Media Development Management Kft. (MDM), amely megvásárolja Magyarország utolsó három, a kormánytól független regionális napilapját. Az eladó is osztrák: a Russmedia. Az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló és a Kelet-Magyarország összpéldányszáma naponta 100 ezer körül van, ami magyar viszonyokhoz képest sok, és a lapok nyereségesek – tájékoztatja olvasóit a bécsi lap.

Kálnoky felidézi a Népszabadság bezárásának történetét is, benne Pecinának és Orbán Viktor bizalmasának, Mészáros Lőrincnek a szerepével. Most pedig olyan budapesti pletykákat idéz, amelyek szerint a gazdát cserélő médiacsomaghoz tartozó két, román nyelvű erdélyi újsággal (Jurnal Bihorean és Jurnal Aradean) Orbán talán vele rokonszenvező médiákhoz juthat Romániában is.

Szintén a HVG-ből idézi a Die Presse, hogy az MDM két kormányközeli banktól (az MKB-tól és a Takarékbanktól) kapott hitelt az üzlethez. A HVG szerint ez annak a jele, hogy a kormány egyetért a tranzakcióval. Mindez persze nem jelenti azt – folytatja Kálnoky –, hogy a szóban forgó megyei lapokat valóban Orbán-szövetségeseknek adják majd tovább.

Az azonban világos, hogy a kormány stratégiája: a 2018-as választás előtt lehetőleg teljes egészében megkaparintani a regionális sajtót. Vidéken az emberek többnyire a túlnyomóan állami vagy államközeli tévéből, valamint a regionális lapokból tájékozódnak – magyarázza a tudósító.

A magyar médiahelyzetet így ábrázolja a bécsi újság: a nyomtatott sajtóban, ahol az utóbbi években jelentősen zsugorodott a sokszínűség, a „balliberális“ HVG és a „baloldali“ Népszava, valamint a „konzervatív“ Magyar Nemzet és Heti Válasz kritikus a kormánnyal szemben. A „balliberális“ ATV, a „szintén Simicskához tartozó“ Hír TV és a (jelző nélkül említett) RTL ugyancsak kritikus – írja a Die Presse pénteki kiadása, megemlítve még a „korábban kritikus“ Origó hírportált, amely tulajdonosa időközben Matolcsy Ádámnak, a jegybankelnök fiának egy cége lett.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
27 millió forintot fizethet a nő, aki száznál is több kutyát tartott szörnyű körülmények között

27 millió forintot fizethet a nő, aki száznál is több kutyát tartott szörnyű körülmények között

"Azért, mert nem lakunk a híd alatt, még jogunk van a tisztességes bérhez"

"Azért, mert nem lakunk a híd alatt, még jogunk van a tisztességes bérhez"

Brad Pitt: „Ki volt a jobb, Clooney, vagy én?”

Brad Pitt: „Ki volt a jobb, Clooney, vagy én?”

Havasi szerint "sajtókacsa" a honvédelmi miniszter menesztése

Havasi szerint "sajtókacsa" a honvédelmi miniszter menesztése

Rákkeltő hatóanyag miatt vontak ki savlekötőket a forgalomból

Rákkeltő hatóanyag miatt vontak ki savlekötőket a forgalomból

Vár állott, most stadion – Disneyland magyar módra

Vár állott, most stadion – Disneyland magyar módra