11 ezer elesett orosz katonáról adtak jelentést az ukránok

  • hvg.hu hvg.hu
11 ezer elesett orosz katonáról adtak jelentést az ukránok

Háború Ukrajnában

Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.

Az ukrán védelmi minisztérium adatai szerint az orosz invázió kezdete óta több mint 11 ezer orosz katona halt meg Ukrajnában.

A jelentésükből az derül ki, hogy többek között

  • 285 orosz tankot,
  • 109 tüzérségi rendszert
  • 44 repülőt és
  • 48 helikoptert

tettek harcképtelenné.

Emellett azt írták, hogy csak szombaton több mint 650 sérült orosz katonát vittek a Luhanszkban található Brijanka központi kórházába.

A többségük súlyos állapotban van – olvasható a jelentésben, amely szerint a katonákat, miután elsősegélyben részesítették őket, visszavitték a harcvonalba. Ahogy a közlemény fogalmaz, ágyútölteléknek.

A számokat, ahogy eddig, most is érdemes fenntartással kezelni.

Ahogy a háború eseményeit követő percről percre tudósításunkban megírtuk, a brit védelmi minisztérium szerint az ukrán ellenállás ereje továbbra is meglepi az oroszokat. Mint írták, azért lassult le az orosz előrenyomulás, mert az ukránok az utánpótlási vonalaikat vették célba.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.