szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Miután az elsőre meghirdetett támogatási keret negyedóra alatt kimerült, a kormány folytatja a programot.

A tervek szerint folytatódik az elektromos járművek vásárlásának támogatására indult program, miután az e célra szánt ötmilliárd forintos keret rövid idő alatt kimerült  – közölte Palkovics László.

Az innovációs és technológiai miniszter az MAN és a Porsche Hungária mobilitási konferenciáján beszélt arról, hogy legutóbb a pénz alig negyedóra alatt elfogyott, ezért további 800 millió forinttal kiegészítették, de az igényeket látva újabb hasonló támogatási programot is terveznek.

Magyarországon eddig több mint 20 ezer zöld rendszámot adtak ki, amelyek 45 százaléka tartozik tisztán elektromos meghajtású autóhoz. A zöld rendszám alá tartoznak például a hibrid autók is. Vagyis ahhoz képest kimondottan rosszul állunk, hogy a 2015-ben bemutatott Jedlik Ányos Terv szerint 2020-ra már 63 ezer elektromos meghajtású autónak, motornak és busznak kellene lennie az utakon. 

Igaz, a valódi karbonsemlegességet nem is ezzel lehetne elérni, hanem azzal, ha minél többen döntenének úgy, hogy ha csak nem muszáj, nem autóval közlekednek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Zhvg

Előbb-utóbb elektromos autó kell, ha a belvárosban akarunk vezetni

Számos tévhit övezi az elektromos autókat és persze az is kérdés, hogy mennyibe kerül ez nekünk. Marsi Norbert, e-mobilitási szakértő, a Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület alapítója és elnöke segít kiigazodni a tévhitek között.