Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén Soltész Attila, a Planslab pénzügyi tanácsadó cég egyik alapítója és vezetője lett a kiemelkedő résztvevő – azért nem győztes, mert fontos hangsúlyozni, hogy ez nem volt egy klasszikus verseny. ","shortLead":"A Legacy Fellowship a Bridge Budapest Legacy programjának ösztöndíja fiatal vezetők számára. Ennek a programnak a végén...","id":"20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6819dab3-160e-4825-9755-73b10b6c8f3c.jpg","index":0,"item":"042380f8-9ede-441b-9cdc-f4e04f20830a","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250312_Milyen-kozosseget-hagysz-magad-utan-A-Bridge-Budapest-Legacy-Fellowship-programja","timestamp":"2025. március. 14. 09:30","title":"Milyen közösséget hagysz magad után? A Bridge Budapest Legacy Fellowship programja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cd254a8-2aaf-4aa0-8019-4d0634dae2af","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A kurszki kiszögellésben bekerített ukránok vagy megadják magukat, vagy meghalnak – mondta az orosz elnök.","shortLead":"A kurszki kiszögellésben bekerített ukránok vagy megadják magukat, vagy meghalnak – mondta az orosz elnök.","id":"20250313_Pputyin-tuzszunet-sajtotajekoztato-ukrajna-kurszk-belarusz-lukasenka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cd254a8-2aaf-4aa0-8019-4d0634dae2af.jpg","index":0,"item":"f17c8f45-70a5-4c2f-b1f8-2c97c597801a","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Pputyin-tuzszunet-sajtotajekoztato-ukrajna-kurszk-belarusz-lukasenka","timestamp":"2025. március. 13. 17:06","title":"Putyin: Vannak kérdések a tűzszünettel kapcsolatban, az orosz csapatok meg épp támadnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","shortLead":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","id":"20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d.jpg","index":0,"item":"39480e49-7575-4396-9c51-9436f19c2bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","timestamp":"2025. március. 12. 19:47","title":"3,5 milliárd dollárért veszi meg a Pokémon GO játék fejlesztőjét a Scopely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett a Tesla piaci értéke, csak márciusban 20 százalékos a bukás. A vagyonának nagy részét Tesla-részvényekben tartó Elon Musk tényleg kezdhet aggódni? Hiszen hiteleinek fedezetét is ezek a részvények adják.","shortLead":"Elképesztő eladási visszaesés és drámai árfolyamcsökkenés: három hónap alatt 800 milliárd dollárral a felére esett...","id":"20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8fded54-e06f-474d-b9fa-c84cd27f0c89.jpg","index":0,"item":"f3061f6c-4363-4ce9-88f6-fe83d46b952c","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tesla-zosde-zuhanas-musk-nepharag-bojkott","timestamp":"2025. március. 12. 15:45","title":"Bejött a bojkott, de megállítja-e Elon Muskot a Tesla szédítő zuhanása?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49019ca8-afeb-4638-ba97-51be7f240f57","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A világhírű balettművész felemlegette, mekkora hatással volt rá Pintér Béla Titkaink című előadása New Yorkban.","shortLead":"A világhírű balettművész felemlegette, mekkora hatással volt rá Pintér Béla Titkaink című előadása New Yorkban.","id":"20250314_Mihail-Barisnyikov-koszontotte-Csakanyi-Esztert-aki-Psota-Iren-dijat-kapott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49019ca8-afeb-4638-ba97-51be7f240f57.jpg","index":0,"item":"d97f4f30-c1b1-4046-9683-f3f32fddb2ce","keywords":null,"link":"/kultura/20250314_Mihail-Barisnyikov-koszontotte-Csakanyi-Esztert-aki-Psota-Iren-dijat-kapott","timestamp":"2025. március. 14. 08:20","title":"Mihail Barisnyikov köszöntötte Csákányi Esztert, aki Psota Irén-díjat kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01cb26d3-b450-4681-951c-2901ce5c7073","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.","shortLead":"A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.","id":"20250313_Meszaros-Lorinc-95-milliard-forintert-fejleszt-vizkozmuvet-az-acsi-katodgyarhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01cb26d3-b450-4681-951c-2901ce5c7073.jpg","index":0,"item":"553ca928-4f82-4c05-875f-a35314aa074a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Meszaros-Lorinc-95-milliard-forintert-fejleszt-vizkozmuvet-az-acsi-katodgyarhoz","timestamp":"2025. március. 13. 08:40","title":"Mészáros Lőrinc 9,5 milliárd forintért fejleszt vízközművet az ácsi katódgyárhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c2d02b-5299-46cf-8dd3-d397d4887ffc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Miért nem dönthetnek a sóskútiak arról, hogy működhet-e akkufeldolgozó a városukban, ha egyszer Orbán Viktor megígérte, hogy dönthetnek? Mit szól hozzá Gulyás Gergely, hogy a magyarok többsége szerint a miniszterelnök politikája inkább az EU gyengítését szolgálja, mint a reformját? Ki fogja eldönteni, melyik kettős állampolgárt kell kiutasítani? A HVG kérdései és a válaszok a kormányinfóról.","shortLead":"Miért nem dönthetnek a sóskútiak arról, hogy működhet-e akkufeldolgozó a városukban, ha egyszer Orbán Viktor megígérte...","id":"20250313_a-kettos-allampolgarokat-vagy-Rogan-Antalt-konnyebb-kitiltani-kormanyinfo-hvg-kerdesek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c2d02b-5299-46cf-8dd3-d397d4887ffc.jpg","index":0,"item":"f82ff898-d516-4239-8dd8-fa957a38ace6","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_a-kettos-allampolgarokat-vagy-Rogan-Antalt-konnyebb-kitiltani-kormanyinfo-hvg-kerdesek-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 14:35","title":"A kettős állampolgárokat vagy Rogán Antalt könnyebb kitiltani?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor átszállították, már késő volt.","shortLead":"Olyan kórházba vitték a sztrókot kapott férfit a mentők, amelyik nincs felkészítve ilyen ellátásra. Amikor...","id":"20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a9aed9-7876-45ed-aac6-615738e3aa04.jpg","index":0,"item":"2cfc0f85-0355-43b2-bd86-dc0b4c43dee4","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_sztrokos-beteg-hiba-korhaz-muller-cecilia","timestamp":"2025. március. 12. 14:46","title":"Hibázott mindenki, amikor meghalt egy sztrókos beteg, akiről azt hitték, öngyilkosságot követett el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Egyre inkább töréspontjukhoz közelítenek a Delhihez vagy Los Angeleshez hasonló nagyvárosok eddig ismert közlekedési szokásai – derült ki a Boston Consulting Group 2020-as kutatásából, ez pedig újabb bizonyíték arra, hogy ideje újragondolni a városi mobilitás bevett gyakorlatait. A több mint kétezer fős globális felmérés szerint ugyanis a pandémia szembetűnően átalakította a közlekedési szokásokat. A megkérdezett emberek például manapság az optimális mobilitási megoldásokat keresik, amelyek által minimálisra csökkenthetik az utazás közben haszontalanul eltöltött időt. Fontos továbbá számukra a menetrendektől független rugalmasság, valamint a környezeti fenntarthatóság is.
Mindennapos életkép a Déli pályaudvarnál, Budapesten
Juhász István András
Ezek az átalakuló igények olyan kihívásokkal kerülnek szembe, mint a torlódások, forgalmi dugók vagy a városi parkolóhelyek számának csökkenése. Már önmagában a tény, hogy a világ legzsúfoltabb városaiban évente 154 órát töltenek a közlekedők az autóban várakozva, jelzi, hogy jelenlegi megoldásaink nem elég hatékonyak.
Ehhez nagy mértékben járul hozzá a szabad parkolóhelyek hiánya. Budapesten például az autóvezetők ötöde több mint 26 órát tölt parkolóhely kereséssel egy évben. Márpedig a növekvő urbanizáció miatt előre láthatóan 2050-re a világ népességének 66 százaléka városokban él majd. Ennek következtében ráadásul számolni kell a légszennyezettség fokozódásával is, miközben a WHO éves levegőminőségi kritériumait a városok 90 százaléka már most sem tudja teljesíteni.
Túry Gergely
A közösség(i)ben rejlik a változás ereje
De mi lehet erre a megoldás? Kiindulópontként felhívnám a figyelmet arra, hogy bár sokan ragaszkodnak a saját tulajdonban lévő autójukhoz, jó részüket mégsem a tulajdonlási vágy motiválja. Sokkal inkább az olyan praktikus szempontok, mint a rugalmasság és a gyorsaság igénye, valamint a hatékony, működőképes alternatívák hiánya. Ezt felismerve jöttek létre világszerte az autómegosztó szolgáltatások, melyek a korábban említett valamennyi problémára észszerű, hosszú távon működőképes alternatívát kínálnak.
Egyetlen megosztott autóval 6-10 saját tulajdonú személygépjárművet kiválthatunk. Gondoljuk csak végig, hogy világviszonylatban mekkora mértékben tehermentesíthetjük ezzel a megoldással az utakat, magunkat és környezetünket egyaránt! Mindeközben pedig számos más oldalról is tapasztalhatjuk jótékony hatását a tulajdonlás helyett a megosztásnak. A megterhelően nagy beszerzési és fenntartási költségek mellett megspórolhatjuk az üzemanyagárat is, és parkolási díjat sem kell fizetnünk. Mindezt úgy, hogy közben minden előnyét kihasználhatjuk a városon belüli autózásnak akár magán-, akár üzleti céllal.
Külön kiemelendő példának tartom, hogy az autómegosztás milyen lényegi megoldásokkal szolgál a parkolási problémákra. Egy városi autó életének több mint 95 százalékát parkolással tölti, sokszor kihasználatlanul, mégis elfoglalva a helyet mások elől. A megosztott autóhasználat következtében csökken a parkoló gépjárművek száma is, így sokkal több hely szabadul fel. Ennek mentén az autómegosztás beemelésével a vállalati autóhasználatba a céges autóflották is sokkal célszerűbben és fenntarthatóbban tudják szolgálni a munkáltatókat és a munkavállalókat egyaránt.
Reviczky Zsolt
A carsharing a hétköznapokban lehetőséget biztosít a szakaszos felhasználásra, így tényleg csak akkor szállunk kocsiba, amikor igazán indokolt – legyen szó nagybevásárlásról, hivatalos ügyekről vagy munkahelyi feladatokról. Emellett teret enged annak, hogy a szabadidős programjainkat, utazásainkat is kényelmesen és időhatékonyan szervezzük meg. Mindeközben a szektor folyamatos fejlődése egyre szélesebb körben teszi elérhetővé az autómegosztást mind a területi lefedettség és elérhető autók száma, mind a szolgáltatáselemek sokrétűsége szempontjából.
Noha a délutáni csúcsforgalomban araszolva a városi mobilitás jövőképe komornak tűnhet, nem szabad elfelejtenünk, hogy mi magunk alakítjuk a forgalom összképét saját választásainkkal. Márpedig minél nagyobb helyet kínálunk a közösségi autózásnak és a tömegközlekedéssel integrációjának, annál kifizetődőbb globális változásokat tapasztalhatunk majd hosszú távon.
A szerző a Share Now Magyarország ügyvezető igazgatója