szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) attól tart, hogy túl nagyot ütne a taxisokon a tervezett szmogriadó-rendelet, holott a budapesti járműflottán belül kicsi az arányuk és nem is annyira szennyezőek ezek a gépkocsik.

A taxisok fele eltűnhet az utcákról szmogriadó esetén, ha az erről szóló rendeletet a jelenleg beterjesztett formájában fogadják, legalábbis a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szerint. A BKIK szerint a tervezet környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtaná a taxisokat. Mivel a korlátozásokat környezetvédelmi osztálytól függő kritériumok szerint határoznák meg, a BKIK becslése szerint szmogriadó esetén mintegy 2000–2500 taxit zárnának ki a közlekedésből.

A BKIK azzal érvel, hogy a korlátozásokkal érintett taxik működése szinte egyáltalán nem befolyásolná a fővárosi szmoghelyzetet, mivel a budapesti járműflottán belül elenyésző a részarányuk. Ráadásul az eltűnésük nem jelentene nagy könnyebbséget, mert a korlátozásban érintett környezetvédelmi osztályok közül a személytaxik a legkevésbé szennyező csoportba tartoznak, hiszen fővárosi droszthasználati hozzájárulást csak EURO 5 besorolású gépkocsik kapnak.

A szervezet emiatt kezdeményezte, hogy vizsgálják felül a fővárosi rendelet taxisokat érintő tervezett módosítását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!